نحوه کار جاروبرقی

نمایندگی مرکزی تعمیرات جارو برقی

نحوه کار جاروبرقی 

(اختصاصی از کورنیدو)

 

جاروبرقی یکی از دستگاه هایی است که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. اولین جاروبرقی الکتریکی در سال 1902 میلادی  توسط یک مهندس بریتانیایی اختراع و ثبت شد. این ماشین ها از سیستم ساده ای که شامل یک برس، موتور و یک فیلتر که در قسمت انتهایی آن بود، پیروی می کردند.

هنگامی که شما دستگاه را روشن می کنید با مکش هوا، اجسام ریز را به داخل کشیده و به داخل کیسه ای که عقب آن تعبیه شده، انتقال داده می شود.

وقتی به فروشگاه ها مراجعه می کنید، مدل های مختلفی از جاروبرقی را مشاهده می کنید. می توان گفت طرز کار تمامی این جاروها عین همدیگر می باشد و فقط موتور آنها با کمی قدرت بیشتر و یا کمتر و شکل ظاهری آنها باعث بالا یا پایین بودن قیمت دستگاه ها می شود. با این حال تعمیر جاروبرقی کمی زمان بر و بسیار حساس می باشد و حتما تکنسین مربوطه باید آن را انجام دهد.

ممکن است فکر کنید جاروبرقی ها ساختار پیچیده ای دارند، اما این طور نیست و با چند اصل ساده و با استفاده از قطعات مشترک بین انواع مدل ها، عمل می کنند.

در این مقاله نحوه کار جاروبرقی را شرح خواهیم داد:

موتور جاروبرقی به وسیله جریان برق شروع به کار کرده و موتور روشن می شود.

از قدرت موتور، فن جاروبرقی که در عقب آن قرار دارد با سرعت به چرخش در می آید. فن بواسطه ی تیغه های زاویه داری که دارد جریان هوا را به طرف کیسه جاروبرقی می کشد و فشار هوای کمی در قسمت زیرین و یا کناری ایجاد می کند که به سطح زمین می خورد و شما کملا متوجه خواهید شد.

باید این را بدانیم که هوا همیشه از قسمت پر فشار به قسمت کم فشار جریان دارد، موتور با مکش و خلائی که توسط شلنگ جاروبرقی ایجاد می کند، تمام اجسام ریز و گرد و غبار را به داخل و کیسه ی تعبیه شده می کشد.

کیسه هایی که برای این دستگاه ها تعبیه شده اند، کیسه های مخصوصی می باشند که فقط و فقط هوا را از خود عبور می دهند و گرد و غبار را در خود مگه می دارند.

در این هنگام هوایی که از کیسه و یا محفظه خارج می شود مجددا توسط فیلتری، تصفیه شده و به هوای آزاد بر می گردد.

در مقاله های بعدی به شرح قطعات و تعمیر جاروبرقی می پردازیم.

 

6 thoughts on “نحوه کار جاروبرقی

  1. نسیم says:

    برای جاروبرقی بوش 3 مدل کیسه دیدم درون یه سایت.شما کدومو پیشنهاد میدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما