راه های کاهش مصرف برق در کولرگازی

راه های کاهش مصرف برق در کولرگازی

 (اختصاصی از کورنیدو)

یکی از بهترین راه هایی که بی شک باعث صرفه جویی برق در ماه های تابستان می شود، این است که مطمئن شوید سیستم تهویه مطبوع شما به خوبی کار می کند. برای حداکثر صرفه جویی این نکته بسیار مهم است که مطمئن شوید سیستم تهویه مطبوع شما به درستی نگهداری می شود و قبل از هر تابستان سرویس مربوط به آن را انجام می شود.

معمولا بعد از اینکه کولر نصب می شود مصرف کننده تا وقتی که دستگاه با مشکل مواجه نشده است با سرویسکار تماس نمی گیرد، در صورتی که سرویس سالیانه کولر گازی در کاهش مصرف برق تاثیر بسزایی دارد و سرویس نکردن سالیانه پس از مدتی هزینه های سنگینی به دنبال دارد.

نکته هایی که در هنگام نصب سیستم تهویه مطبوع باید رعایت شوند :

1 –  مطمئن شوید که فضای کافی برای نصب، تعمیر و نگهداری سیستم تهویه مطبوعی که میخواهید نصب کنید وجود دارد.

2 – اگر بتوانید یونیت بیرونی و داخلی را در سایه و جایی که آفتاب کمتر می تابد، و یا جایی که به طور مستقیم در جهت تابش نور خورشید نیست، نصب کنید، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق داشته اید.

3 – فیلترها را قبل از تابستان چک کنید. فیلترهای گرد و غبار گرفته بر جریان هوای موجود در تهویه هوا تأثیر می گذارند و در نتیجه باعث می شود که دستگاه تحت فشار کار کند و در نتیجه منجر به مصرف بیشتر برق می شود.

4 – اگر دستگاه شما سرد و گرم می باشد،هر چند وقت یکبار از گرمای دستگاه نیز استفاده کنید.

5 – اگر درچه های کولر آبی در منزل دارید، آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید که دریچه های آن کاملا بسته شده باشد. دریچه ی کولر آبی هوای خارج از اتاق را به داخل اتاق میکشد در صورتیکه تهویه مطبوع با خنک کردن محیط داخلی کار می کند، ورود ای هوا به داخل ساختمان موجب بیشتر کار کردن کمپرسور و در نتیجه افزایش پول برق می باشد.

6 – نگه داشتن سیستم تهویه مطبوع در دمای ایده آل 24-25 درجه سانتیگراد تاثیر بسزایی دارد.

7 – چراغ ها، کامپیوتر، تلویزیون و دیگر دستگاه های تولید نور را در نزدیکی ترموستات تهویه هوا قرار ندهید، زیرا این کار بر عملکرد مناسب ترموستات تأثیر می گذارد و باعث می شود که کندانسور مداوم کار کند و برق بیشتری مصرف کند.

8 – اگر شما یک سیستم تهویه مطبوع بسیار قدیمی دارید که به طور منظم نیاز به تعمیر دارد، بهتر است آن را با دستگاه های جدیدتر تعویض کنید. خرید یک سیستم تهویه مطبوع جدید تر از تعمیر و نگهداری یک سیستم تهویه مطبوع قدیمی که برق زیادی مصرف می کند ارزان تر است.

تعمیر و نگهداری یک سیستم تهویه مطبوع قطعا می تواند در کاهش مصرف برق تاثیر زیادی داشته باشد و می تواند کمک زیادی به کاهش هزینه های برق شما کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما