پنج دلیل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی

پنج دلیل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی

(اختصاصی از کورنیدو)

در این مقاله شما را با دلایل اصلی عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی آشنا می کنیم. این عدم چرخش دلایل زیادی درد که ما فقط پنج عامل اصلی آن را بررسی می نماییم.

1 – پاره شدن تسمه

تسمه وسیله ایست که پولی را به قرقره موتور وصل می کند تا با روشن شدن موتور دیگ را به چرخش در آورد. با پاره شدن تسمه محل اتصال دیگ و پولی قطع شده و دیگ نخواهد چرخید. عوض کردن آن با داشتن کمی تخصص کار سختی نیست و می توانید آن را تعویض نمایید.

2 – استاتور یا روتور

استاتور با روتور تعامل می کند تا یک میدان الکترومغناطیسی قوی ایجاد کند تا دیگ را در جهت های مخالف به چرخش درآورد. اگرسیم پیچ ها در استاتور آسیب دیده باشند، دیگ نخواهد چرخید. سیم پیچ ها را بررسی کنید تا از خرابی آن مطمئن شوید. در این صورت سیم پیچ را تعویض و در صورت تعمیر شدن، آن را تعمیر کنید.

3 – سوییچ قفل درب

سوییچ درب ماشین لباسشویی یکی از مهمترین قسمت های آن می باشد چراکه وقتی درب لباسشویی کاملا بسته می شود توسط رابط ها فرمان به برد صادر و از آنجا دستور چرخش دیگ اجرا می شود.

این قطعه مکن است بر اثر محکم باز و بست شدن درب آسیب ببیند. پس از اینکه از خراب بودن آن مطمئن شدید، آن را تعویض کنید.

4 – تایمر

در بعضی مدل ها خرابی تایمر باعث می شود که فرمان صادر نشده و دیگ به چرخش در نیاید. در این هنگام تایمر را درآورده و آن را توسط متخصص مربوطه بررسی کنید.

5 – برد اصلی دستگاه

برد هر دستگاه قلب تپنده و اصلی ترین قسمت آن دستگاه می باشد. برق و شروع به کار تمام قطعات از برد دستگاه تامین می شود. با خرابی برد ماشین لباسشویی ناقص کار کرده و یا به طور کامل کار نمی کند. برد را از کنترل پنل اصلی درآورده و قطعات روی آن را چک کنید تا اگر قطعه ای سوخته باشد متوجه آن شوید. در بعضی مواقع با بو کردن برد نیز می توان به سوخته شدن آن پی برد.

این پنج دلیل از اصلی ترین دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی می باشد، دلایل دیگری هم وجود دارد که بسیار تخصصی می باشد و خارج از این بحث می باشد.در آینده این مشکلات را نیز بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

7 thoughts on “پنج دلیل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی

  1. Abbas says:

    دلیل کامل پر نشدن اب ماشین لباسشویی چیست با اینکه هیدرو استارت قبلی سوخته بود هیدرو استارت جدید نصب شده در نیم ساعت اب کامل پر میشه اما در یک ساعت و ده دقیقه کامل اب پر نمیشه مدل سامسونگ

  2. علیپور says:

    سلام… وقت بخیر…
    ماشین لباسشویی ما زیروات هست…
    بعضی اوقات بد کار میکنه… یعنی انگار که زورش نرسه لگن رو بچرخونه، هی زور میزنه… علتش چیه… ضمناً 5 کیلوییه…

  3. کمال says:

    سلام وقتی لباسشویی به جهت خوب می چرخه و به جهت دیگه نمی چرخه چیه ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما