حقایقی در مورد مایکروفرها

حقیقت

حقایقی در مورد مایکروفرها

( اختصاصی از کورنیدو )

بیشتر از 80 درصد از خانوارها در اروپا دارای اجاق های مایکروفر می باشند. اما هنوز بسیاری از مردم، به دلیل هشدارهایی که در اینترنت پخش می شوند، هنوز گیج و نگران هستند. حقایق واقعی در رابطه با مایکروفرها را در اینجا بررسی می کنیم.

1 – آیا مایکروفرها اشعه رادیو اکتیو تولید می کنند؟

مایکروفرها (مایکروویوها) یک شکل از انرژی الکترومغناطیسی هستند که باعث می شوند مولکول های آب در غذا ارتعاش ایجاد کنند و به سرعت تولید گرما کنند. بر خلاف باور عمومی، مایکروویوها ابتدا سطح خارجی غذا و سپس گرما را به داخل غذا هدایت می کنند. انتقال حرارت مایکروویو هیچ ارتباطی با انرژی هسته ای ندارد و رادیواکتیو در مواد غذایی ایجاد     نمی کنند.

2 – آیا اشعه های مایکروویو می تواند از محفظه داخلی نشت پیدا کنند و به شما آسیب برسانند؟

اجاق های مایکروویو باید استانداردهای ایمنی فدرال را که شامل ویژگی هایی است که تولید اشعه مایکروویو را به محض اینکه وقتی درب دستگاه باز می شود، قطع شوند را شامل شوند.

فقط مقدار کمی نشت مجاز است، که بسیار پایین تر از سطح شناخته شده ی آسیب می باشد. اگر شما مقداری از مایکروویو عقب بایسته باشید حتی اگر چند سانتیمتر، میزان برخورد اشعه ها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته و تا وقتی درب آن را هنگام روشن بودن باز نکرده باشید، هیچ خطری شما را تهدید نمی کند.

 

 

 

3 – آیا مایکروفر مواد غذایی را از بین می برد؟

پخت و پز در هر وسیله ای مقداری از ارزش غذایی آن را پایین می آورد. اما چون زمان پخت و پز با مایکروفر نسبتا کوتاه است و از آنجا که آب کمتری مصرف می کند، مایکروویو مواد مغذی را بهتر از سایر روش ها مانند جوشیدن (که در آن مواد مغذی در آب و بخارشدن از بین می رود) و پخت (که زمان پخت طولانی خاصیت غذا را از بین می برد) نگه می دارد.

یکی از بهترین روش ها برای پخت سبزیجات نیز به دلیل اینکه سبزیجات درون خود مقداری آب دارند، مایکروفر می باشد.

 

4 – آیا مایکروفرها غذا را در دمای مناسب می پزند؟

بله. اما باید مراقب باشید. مایکروویوها غذا را بصورت یکنواخت نمی پزند. به همین دلیل ممکن است شرایط را برای رشد باکتری ها فراهم کنند برای پخت و پز با مایکروویو می توانید غذا را به تکه های مساوی تقسیم کرده و بصورت متناسب در ظرف قرار دهید. در طول پخت غذا را پشت و رو کرده تا تمام قسمت های غذا متناسب پخته شود.

 

 

8 thoughts on “حقایقی در مورد مایکروفرها

    • Kornido says:

      در مطالب قبلی ذکر شد که به هیچ عنوان شیر و مایعاتی مثل چایی و غیره را در مایکروفر داغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما