مشکلات و خطاهای یخچال امرسان | بررسی و رفع آن ها

خطاهای یخچال امرسان

مشکلات و خطاهای یخچال امرسان

با توجه به کاربرد و اهمیتی که یخچال فریزر در زندگی روزمره ما انسانها دارد؛ خراب شدن یا آسیب دیدن آن می‌تواند زندگی ما انسان ها را با چالش رو به رو کند.با پیشرفت تکنولوژی و فناوری؛ دانشمندان توانستند یخچال هایی با ویژگی های بیشتر و کیفیت بهتر طراحی کنند که زندگی روزمره را برای انسان بیش از گذشته آسان کرده است .

اما تصور کنید روزی این وسیله پرمصرف در زندگیمان اسیب ببیند و یخچال دیگر کار نکند با چه چالش هایی درگیر خواهیم بود؟در این مقاله از کورنیدو با ما همراه باشید تا مشکلات و خطاهای یخچال امرسان را بررسی کنیم.

اجزای یخچال فریزر امرسان

یخچال فریزر امرسان مانند هر یخچال دیگری؛ یک بخش بیرونی و یک بخش داخلی دارد که بخش داخلی آن شامل: ترموستات؛ گاز و فیلتر و کمپرسور است و بخش بیرونی آن بدنه خود دستگاه است که امروز در مدل های پیشرفته ای که در یخچال امرسان  ساخته شده است روی بدنه صفحه نمایشگر نیز دیده می‌شود بدیهی است که این اعضا وظیفه ی خود را انجام می‌دهند تا یخچال فریزر بتواند به درستی کار کند

در صورت وجود نقص در یکی از اعضا ، کد خطا و یا ارور بر روی صفحه نمایشگر دیده می‌شود که نشان دهنده ی این است که دستگاه نمیتواند به درستی کار کند و برای یکی از قطعات خرابی رخ داده است.

تقسیم بندی انواع یخچال فریزر بر اساس کاربرد و مدل آنها:

  • یخچال فریزر های دوقلو
  • یخچال فریزر با فریزر در قسمت پایین
  • یخچال فریزر با فریزر در قسمت بالا
  • یخچال فریزر های موجود در آزمایشگاه و کاربرد آزمایشگاهی

رفع اشکالات یخچال امرسان

زمانی که برای یخچال فریزر شما مشکلی پیش می آید با داشتن اطلاعات کافی در حل بعضی از ایرادات؛ خودتان میتوانید دست به کار شوید. اما حل بعضی از مشکلات به دلیل فنی بودن و حساس بودن قطعات داخلی یخچال نیاز به تعمیر اساسی و بررسی تکنسین ماهر و باتجربه دارد .

کد خطا یا ارور یخچال فریزر امرسان

اگر یخچال امرسان دچار نقص یا ایراد در یکی از قطعات خود شود یک پیغام نشان دهنده ی این خطا بر روی صفحه نمایشگر دستگاه نمایان می‌شود و نشان دهنده ی وجود ایراد در بخشی از یخچال است که در صورت بی توجهی و نادیده گرفتن آن؛ باعث می‌شود یخچال امرسان؛ کارکرد قبلی خود را نداشته باشد.

لازم به ذکر است که ارورهای یخچال امرسان متفاوت است و هر خطا نشان دهنده ی خرابی در بخش مشخصی است. با ما در ادامه همراه باشید تا با این خطا ها بیشتر آشنا شوید.

سیم های ارتباطی مربوط به سنسور یخچال

کسب اطلاع از سیم های مربوط به سنسور ها؛ قبل از وارد شدن به بحث خطاهای یخچال امرسان ضروری و مهم است.

در سنسور یخچال امرسان سیم هایی به رنگ صورتی؛ قرمز؛ قهوه ای؛ زرد و نارنجی وجود دارد که هر یک از این رنگ ها مربوط به یک بخش از یخچال می‌شود. سیم قهوه ای به عنوان سیم مشترک شناخته می‌شود ، سیم صورتی مربوط به سنسور دیفراست و سیم قرمز نشان دهنده کلید لامپ است. سیم نارنجی مخصوص کلید مگنتی و سیم زرد مربوط به سنسور یخچال میباشد .

ارور CO یخچال امرسان

این ارور مربوط به مهم ترین بخش یخچال یعنی موتور دستگاه است در صورت مشاهده ی این ارور بر روی صفحه نمایشگر یخچال؛ نگاهی به کمپرسور یخچال که در پشت دستگاه قرار دارد بیندازید. از سالم بودن کمپرسور و اتصالات مربوط به آن اطمینان حاصل کنید و اگر مشکلی در این قسمت وجود نداشت؛ احتمال اینکه برد الکترونیکی یخچال شما خراب شده باشد وجود دارد.

ارور AS در یخچال فریزر امرسان

این خطا به سیم کشی های سنسور تا برد دستگاه مربوط می‌شود. هنگام مشاهده ی این خطا بر روی دستگاه خود ، باید اتصال سنسور دمای دستگاه را چک کنید و از اتصال آن به برق اطمینان حاصل کنید و پس از آن می‌بایست مقاومت یخچال را با مولتی متر بررسی کنید. در صورت وجود اختلاف زیاد مقاومت سنسور با جدول دمایی مربوطه؛ می‌بایست تعویض شود.

 اگر مشکلی در سنسور دستگاه پیدا نکردید؛ سیم های زرد و قهوه ای را بررسی کنید که در صورت احساس نیاز سیم ها به برق؛ آنها را به برق متصل کنید. در صورت وجود قطعی در یکی از سیم ها باید با یک تعمیرکار صحبت کنید.

ارور d5 یخچال امرسان

نمایش این ارور بر روی صفحه ی نمایشگر یخچال شما نشان دهنده خطا در ترمودیسک یا سنسور دیفراست یخچال است در صورت خرابی سنسور می‌بایست آن را تعویض کنید اگر قطعی یا اختلالی بر روی مقاومت سیم های مربوط به سنسور پیش آمد را حل کنید.

 این احتمال وجود دارد که مشکل ناشی از ایراد در سنسور و اتصالات مربوط به آن نباشد و مشکل ناشی از ایراد در سیم های قهوه ای رنگ و صورتی رنگ باشد پس آنها را بررسی کنید درصورت مشاهده ی قطع شدن سیم قهوه ای رنگ؛ میتوانید از سیم های مشترک دیگر برای اتصال استفاده کنید. در صورت ایراد از سیم صورتی رنگ باید از داخل بدنه بررسی شود.

ارور DA در یخچال امرسان

هنگام نمایش این خطا بر روی صفحه نمایشگر یخچال امرسان به این نکته توجه کنید که این خطا مربوط به قطعه ای است که در بالای یخچال وجود دارد که دمپر نام دارد‌. وظیفه دمپر انتقال هوای سرد از فریزر به درون یخچال می باشد تا باعث جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در یخچال شود .

برای حل کردن این مشکل باید دمپر و هیتر را بررسی کنید و مقاومت آن را با اهم متر اندازه گیری کنید در صورت آسیب دیدگی دمپر دستگاه؛ شما باید آن را تعویض کنید ودر صورت گیر کردن ان؛ باید ان را با جابه جا کردن درست کنید.

ارور FS در یخچال فریزر امرسان

این ارور ناشی از ایراد در سنسور موجود در فریزر یخچال میباشد درصورت مشاهده ی این خطا؛ ابتدا سنسور داخل فریزر را چک کنید. در صورت آسیب دیدگی و یا سوختگی سنسور؛ این قطعه نیاز به تعویض دارد. اگر هیچ کدام از موارد ذکر شده ایرادی نداشتند و سالم بودند؛ احتمالا این مشکل ناشی از خرابی برد دستگاه شما میباشد پس برد دستگاه خود را چک کنید. لازم به ذکر است که این خطا با رنگ ابی نشان داده می‌شود .

ارور CD در یخچال فریزر امرسان

دلایل مختلفی منجر به بروز این مشکل میشود؛ یکی از این دلایل ایراد در کمپرسور یا موتور یخچال است که درصورت ضعیف شدن عملکرد موتور یخچال و افت ولتاژ در آن ، این خطا نشان داده می‌شود. در صورت پیدا نکردن ایراد در کمپرسور؛ هیتر و دمپر دستگاه را بررسی کنید .

و در آخر اگر هیچ کدام از موارد ذکر شده مشکلی نداشتند، ایراد در برد الکترونیکی دستگاه منشا این خطا بر روی یخچال فریزر امرسان می باشد.

خطای RD در یخچال فریزر امرسان

این خطا ناشی از عملکرد دمپر و مجموع اجزا و سیستم دمپر است. اجزای دمپر شامل: دریچه؛ موتور؛ سوئیچ مگنت؛ و سیم های مربوطه است. در این مجموعه؛ سیم سفید رنگ ارتباط دهنده بین دمپر و برد الکترونیکی دستگاه است. در صورت مشاهده ی این خطا؛ دمپر و سنسور مگنتی را چک کنید. اگر دیدید که این دو سالم هستند در این هنگام؛ به سراغ برد الکترونیکی دستگاه بروید.

ارور LA در یخچال فریزر امرسان

این خطا مربوط به لامپ یخچال فریزر میباشد. لامپ از جمله قطعاتی در یخچال است که در صورت سالم بودن آن و صحیح کار کردن ان؛ متوجه حضور ان در یخچال نمی‌شویم.اما درصورتی که بسوزد و یا دچار ایراد شود، عدم کار کردن آن و همچنین تعمیر کردن آن نیز دغدغه ای بزرگ است. در زمان مشاهده ی این خطا؛ لامپ و اتصالات آن را بررسی کنید. لازم به ذکر است این خطا به رنگ قرمز بر روی یخچال فریزر امرسان نمایش داده می‌شود.

خطای FA در یخچال فریزر امرسان

این خطا نشان دهنده ی خرابی در فن و اجزای مربوط به آن می باشد. درصورت مشاهده ی این خطا؛ فن دستگاه و اجزای داخلی آن را بررسی کنید و مقاومت آن را اندازه گیری کنید. در صورت خرابی فن؛ لازم است که فن یخچال امرسان خود را تعویض کنید .

 خطای HE یخچال فریزر امرسان

علت های این خطا: ایراد در المنت گرمایی یا ایراد در برد دستگاه و معیوب شدن آن.در صورت ضعیف شدن سیستم گرمایشی و افت ولتاژ این خطا بر روی صفحه نمایشگر یخچال امرسان دیده می‌شود برای برطرف کردن این مشکل؛ سیستم گرمایشی یخچال و اتصالات مربوط به آن را بررسی کنید

برفک زدن یخچال فریزر امرسان نشان دهنده ی چه خطایی است؟

 وقتی یخچال برفک می‌زند ارور DS را نشان می‌دهد. ابتدا محل تشکیل برفک را تعیین کنید. اگر برفک در همه جای یخچال به وجود آمده باشد.ضروری است که دمای یخچال چک شود. دلایل عمده برفک زدن این یخچال ها مربوط به المنت و تایمر و کندانسور و یا هیتر میباشد کندانسور به گرد و غبار موجود در هوا حساس است و جریان هوا در آن به راحتی آنجا نمی‌شود و اختلال در کار کندانسور می‌تواند منجر به برفک زدگی در یخچال شود

درصورت پیش آمدن مشکل برای المنت که وظیفه گرم کردن برای آب کردن یخ را به عهده دارد؛ برفک ها در یخچال ظاهر می‌شوند

خطای یخ زدگی در یخچال فریزر امرسان

این مشکل ناشی از تنظیم دمای یخچال می باشد درصورت جابه جایی تنظیمات دمای داخل یخچال این مشکل به وجود می آید.

کورنیدو مرکز تخصصی تعمیرات یخچال امرسان

مرکز کورنیدو کلیه امور نصب ، سرویس و تعمیر یخچال و ساید امرسان شما را با بهترین و مجرب ترین تکنسین ها بر عهده گرفته و شما می توانید برای ثبت درخواست با شماره های موجود در سایت و یا از طریق مراجعه به صفحه ” تعمیر یخچال امرسان” درخواست خود را از طریق فرم موجود در صفحه ثبت کنید.

قابل ذکر است اگر دستگاه شما نیاز به تعویض قطعات داشته باشد مرکز کورنیدو از قطعات اصلی و فابریکی استفاده کرده و به هیچ وجه از قطعات تقلبی و فیک برای تعمیر یخچال امرسان شما استفاده نمی کند.

از اینکه با مقاله ی ” مشکلات و خطاهای یخچال امرسان” با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما