دلایل خراب شدن تایمر لباسشویی

دلایل خراب شدن تایمر لباسشویی

دلایل خراب شدن تایمر لباسشویی

علت اینکه با وجود بستن درب لباسشویی، دستگاه شروع به کار نمی‌کند و یا تایمر دستگاه روی یک عدد باقی می ماند و جلو نمی‌رود و یا آب را تخلیه نمی‌کند یا از آب پر نمی‌شود، خراب بودن تایمر لباسشویی است .در این مقاله به بررسی علت های این مشکل و راه حل هایی مختصر در حل آن میپردازیم  ، با ما همراه باشید .

تایمر لباسشویی چیست ؟

*وظیفه تایمر لباسشویی ، هماهنگی قسمت های مختلف دستگاه با هم و کنترل کردن چرخه های مختلف لباسشویی است

دلایل خراب شدن تایمر لباسشویی

♦وجود ایراد در هیدروستات : با رسیدن سطح آب دستگاه به مقدار معین و معلوم شده، قطعه ای به نام هیدروستاتکنترل سطح اب به تایمر پیامی ارسال می‌کند تا دستگاه روشن شود. پس با توجه به مطلب ذکر شده، اگر آب دردستگاه به مقدار معین خود می‌رسد اما تایمر روشن نمیشود، احتمالا مشکلی در این قطعه هیددروستات وجود دارد. دقت کنید که با توجه به فنی و تخصصی بودن این مسئله، باید تنها متخصص باتجربه و ماهر این مشکل را حل کند .

♦خرابی موتور تایمر در لباسشویی : در صورت ثابت ماندن تایمر لباسشویی تنها روی یک عدد، ایراد از موتور تایمر دستگاه می باشد. وظیفه این موتور، کنترل تایمر دستگاه است مانند اینکه؛ تایمر جلو برود، متوقف شود ،یا شروع به کار کند.به دلیل خطرناک بودن این مشکل ، توصیه ما به شما این است که حل این مشکل را به متخصص بسپارید.

♦خراب بودن میکروسوئیچ درب لباسشویی : میکروسوئیچ، قطعه ای است که در صورت بسته بودن درب لباسشویی، فرمان آغاز شست و شو را ارسال می‌کند بنابراین بدیهی است که در صورت خراب شدن میکروسوئیچ، تایمر هم شروع به کار کردن نمی‌کند.

♦مشکل در پمپ تخلیه لباسشویی : وظیفه پمپ تخلیه این است که در آخرین مرحله شست و شو آب باقی مانده حاصل از شست و شو در دیگ لباسشویی را تخلیه کند و اگر پمپ تخلیه وظیفه خود را انجام ندهد یعنی آب کثیف تخلیه نشود، فرمان اتمام این مرحله بع تایمر نمی‌رسد و تایمر روی یک عدد ثابت باقی میماند و لباسشویی در همین حالت باقی میماند البته توجه داشته باشید که هنگام بروز این مشکل معمولا کد خطا بر روی لباسشویی شما ظاهر می‌شود که با توجه به معنای معنای میتوانید از تشخیص به وجود آمدن این مشکل در دستگاه خود، اطمینان حاصل کنید

♦خراب بودن شیر ورودی آب در دستگاه لباسشویی : آب مورد نیاز عمل شست و شوی توسط آب ورودی گرم و سرد تامین می‌شود. اگر قبل از عمل شست و شو، ثابت ماندن تایمر دستگاه خود را مشاهده کردید، ایراد می‌تواند از خراب بودن شیر ورودی آب و یا حتی شلنگ متصل به آن باشد

از سالم بودن شیر و عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید و پس از آن فیلتر و شلنگ متصل به آن را از نظر مسدود بودن یا گرفتگی بررسی کنید

♦خراب بودن دکمه تایمر : تایمر لباسشویی دارای دکمه ای است که به قسمتشفت نامی متصل است که با فشردن این دکمه، تنطیم برنامه مورد نظر برای تایمر انجام می‌شود و با زدن دکمه استارت، لباسشویی شروع به کار می‌کند‌.

 اما اگر مشکلاتی همچون ساییدگی، شکستگی، هرز شدن، برای دکمه تایمر به وجود بیاید، دکمه تایمر دیگر به شفت متصل نخواهد بود و در این صورت لباسشویی شروع به کار نخواهد کرد لازم است که شما از سالم بودن دومه تایمر دستگاه خود ، اطمینان حاصل کنید و در صورت مشاهده ی خرابی، با تکنسین مربوطه در ارتباط باشید

در‌صورت تمایل، شما میتوانید از تکنسین های مجرب کورنیدو برای حل مشکل خود کمک بخواهید.

⇐کورنیدو مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی⇒

مرکز کورنیدو کلیه امور نصب ، سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی شما را با بهترین و مجرب ترین تکنسین ها بر عهده گرفته و شما می توانید برای ثبت درخواست با شماره های موجود در سایت و یا از طریق مراجعه به صفحه ” تعمیر ماشین لباسشویی” درخواست خود را از طریق فرم موجود در صفحه ثبت کنید.

قابل ذکر است اگر دستگاه شما نیاز به تعویض قطعات داشته باشد مرکز کورنیدو از قطعات اصلی و فابریکی استفاده کرده و به هیچ وجه از قطعات تقلبی و فیک برای تعمیر ماشین لباسشویی شما استفاده نمی کند.

از اینکه با مقاله ی ” دلایل خراب شدن تایمر لباسشوییبا ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما