انتخاب تلویزیون مناسب برای خرید

انتخاب تلویزیون مناسب برای خرید

اندازه مناسب در تلویزیون

انتخاب تلوزیون با اندازه ی مناسب به دو عامل قیمت و محیط دستگاه بستگی دارد.البته هرچه تلوزیون بزرگتر باشد قیمت بالاتر هم خواهد داشت.پس از همه مهم تر این است که چه محدوده ای برایی قرارگیری تلوزیون انتخاب کرده اید.

یکی از  مورد های انتخاب تلویزیون مناسب برای خرید داشتن اطلاعات درباره ی (LCD) و (LED) در تلویزیون است.

  • (LCD)

این مدل صفحه نمایش از دو لایه تشکیل شده اند که یک لایه ی آن کریستال مایع است و یک لایه تغذیه ی نوری این مایع کریستال ها است.تغذیه ی این مدل تلویزیون از لامپ های فلورسنت است و شدت نور تصویر با تنظیم این قسمت انجام می شود.طول عمر و کارکرد این مدل تلوزیون ها 65000هزار ساعت است و چیزی حدود 6الی 7 سال می شود.

  • (LED)

تلویزیون های LED همانطور که فروشنده با شور و اشتیاق برای شما تعریف می کنند نیست.تلوزیون های LED ساخت شرکت های بزرگ در زمینه ی تلویزیون است.این مدل تلویزیون بدلیل اینکه ساخت بسیار پرهزینه ای دارند به همین دلیل هر شرکتی دست به ساخت این محصول نمی زنند.در این تلویزیون ها هر پیکسل هم نور و هم رنگ تولید میکنند و همین قضیه باعث ایجاد قیمت بالا این محصول می شود.

یکی از  مورد های انتخاب تلویزیون مناسب برای خرید داشتن اطلاعات درباره ی (OLED) و (QLED) در تلویزیون است.

  • (OLED)

فناوری (OLED) تقریبا از خانواده ی (LED) است و با کیفیت ترین حالت را برای شما به ارمغان می آورد.شرکت های بزرگی همچون ال جی و سامسونگ و … پشتوانه ی تولید این صنعت و قابلیت بزرگ هستند.تلویزیون های (OLED) در واقع قطعه های کوچکی از (LED) است که با دریافت  ارنژی لازم رنگ از خود تولید میکنند.

هر عدد لامپ (OLED) یک پیکسل از تلوزیون های (LED) را بوجود آورده است.در نتیجه برای یک تلویزیون (OLED) حدودا 2.5 میلیون (LED) بکار رفته است.هر کدام از پیکسل های (LED) به تنهایی رنگ مطلوبی برای نمایش ایجاد می کنند.این تلوزیون (OLED) برای تولید رنگ های تیره و سیاه روشن و خاموش می شوند.این حالت باعث مصرف بسیار بهینه ی انرژی می شود و کنتراست فوق العاده ای ایجاد می کند.

  • (QLED)

مدل دیگری از تکنولوژی های تلوزیون تکولوژی (QLED) است که این تکنولوژی انحصار به شرکت غول سامسونگ دارد.تکنولوژی (QLED) از جهت عملکرد روشنایی و معیوبی  بسیار بهتر از مدل قبلی است.این تکنولوژی از لحاظ هزینه ای که برای تولیدکننده دارد ارزان تر از (OLED) مدل در می آید.کیفیت تولیدی در این مدل تلویزیون ها تصویر را با جزئیات بیشتر و کیفیت بالاتری نشان می دهد و عمر بالایی دارد و سال ها بدون اراد برای شما کار خواهد کرد.

درباره ی تلویزیون هوشمند

یکی از ویژگی هایی که اخیرا مورد توجه عموم قرار گرفته است تلوزیون های هوشمند است.تلوزیون های هوشمند توسط کمپانی های بزرگ عرصه ی تلویزیون وارد بازار شده اند.تلویزیون های هوشمند مانند نوعی کامپیوتر عمل میکنند.چون اکثر امکانات کامپیوتر را همراه دارند.دانلود ویدئو، نصب نرم افزار ، وب گردی ، شبکه های اجتماعی و… را با اتصال به اینترنت همراه دارند.البته امکان بازی و دیگر امنکانات سرگرم کننده هم دارند.

درباره ی تلویزیون (3D)

همه ی فناوری هایی که امروزه برای تلوزیون تعبیه می شوند.از جمع بندی بسیاری از تکنولوژی ها است که با ترمیم و تغییر به امکاناتای قوی در دستگاه شده اند.یکی از امکاناتی که زیاد پرکاربرد  نبود و می توان گفت شکست خورده بود.تکنولوژی تصویر سه بعدی است.

برای تعمیر تلویزیون با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

درباره ی تلویزیون(4K)

مورد بعدی در مبحث انتخاب تلویزیون مناسب برای خرید، تکنولوژی (4K) است.این تکنولوژی چندین برار تلوزیون های (LCD) و (LED) است.این تلوزیون ها دارای پیکسل های بیشتری هستند و وضوح و کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند.برخی از این مدل تلوزیون ها از امکانات (HDR) هم استفاده میکنند که در این صورت شاهد کنتراست بی نهایت تصویر خواهیم بود و نمایش شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت.

از اینکه با مقاله ی “انتخاب تلویزیون مناسب برای خرید“با ما هستید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما