چطور ماشین لباسشویی مناسب رو بخریم؟

کورنیدو-خرید لباسشویی

المان های مهم برای خرید لباسشویی مناسب

از مهم‌ترین وسایل آسپزخانه، ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی کاربرد بسیاری دارند و دیر از سایر لوازم تعویض می‌شوند. پس انتخاب آن، لازم است به مطالعه و تحقیق درباره‌ی آن پرداخت. این وسیله، از نظر قیمت، مدل، ظرفیت و برخی ویژگی‌ها، به انواع مدل ها تقسیم می‌شوند.پس لازم است قبل از خریدن ماشین لباسشویی به مسائل مهم آن بپردازیم که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت مناسب ترین را انتخاب کنیم.

ظرفیت

اصلی ترین معیار خرید ماشین لباسشویی، ظرفیت است. شما می توانید با توجه به میزان استفاده خانوادتان از این وسیله، ظرفیت مناسب را در نظر بگیرید . اگر خانواده شما تعداد اعضای بیشتری دارد  شما میتوانید لباسشویی ای با ظرفیت بالا در نظر بگیرید، ولی اگر اعضای خانواده شما کم تر باشد شما میتوانید لباسشویی ای با ظرفیت کمتر را در نظر بگیرید. این را هم مد نظر داشته باشید که لباسشویی ها ظرفیت های متنوعی دارد.

قیمت

مهمترین گزینه برای خرید این وسیله قیمت آن است، همان طور که میدانید هرچه کیفیت این وسیله بیشتر باشد قیمت ان هم نیز بالا است ، ماشین لباسشویی با کیفیت گرچه قیمت بالاتری دارد ولی طول عمر بیشتری دارد و در استفاده اب و مواد شوینده صرفه جویی می شود.

برچسب میانگین مصرف

ماشین لباسشویی از از لوازمی است که دارای برچسب انژی است وطبق استاندارد ها ارزش گذاری می‌شوند.

صفحه‌ی نمایشگر

در برخی از ماشین لباسشویی ها نیز مانند لوازم برقی و هوشمند دیگر از نمایشگر های حرفه ای استفاده شده است.قابلیت این نمایشگر این است که بسیار راحت تر و بهتر از وضعیت فنی، وضعیت شستشو و هشدار های ماشین لباسشویی به خبر می‌شویم.

سرعت چرخش

هر چه سرعت گردش محفظه بیشتر باشد لباس ها بهتر شسته می‌شوند، بهتر خشک میشوند و در کل عملکرد سریع تر انجام میشود و هزینه ی تقریبا بالایی به همرا دارد.

صفحه‌ی نمایشگر

در برخی از ماشین لباسشویی ها نیز مانند لوازم برقی و هوشمند دیگر از نمایشگر های حرفه ای استفاده شده است.قابلیت این نمایشگر این است که بسیار راحت تر و بهتر از وضعیت فنی، وضعیت شستشو و هشدار های ماشین لباسشویی به خبر می‌شویم.

گوهی های معتبر جهانی

ازجمله این گواهی ها گواهی NSF  است که نشان دهنده ی قدرت از بین رفتن میکروب ها و باکتری هاست.معمولا ماشین لباسشویی هایی که عملکرد از بین بردن 99% باکتری ها را دارد شامل این گواهی می‌شوند.

لباسشویی به دو دسته تقسیم می شود

 تسمه ای و بدون تسمه ، در دستگاه تسمه ای موتور زیر مخزن قرار دارد و با تسمه مخزن به حرکت در می آید ، این وسیله لرزش و صدای نسبتا زیادی را به وجود می آورد و این مدل نسبت به بقیه لباسشویی ها قیمت کمتری دارد ، ولی در مدل بدون تسمه ای موتور در پشت مخزن قرار دارد و مخزن را به حرکت در میآورد و این مورد باعث می شود صدا و لرزش کمتری را ایجاد میکند ،انرژی بسیار کمی مصرف می کند و نسبت به مدل های تسمه ای طول عمر بیشتری دارند.

یک قدم به جلو 

ماشین های لباسشویی از لحاظ درب محفظه به دو دسته ی درب از بالا و درب از جلو تقسیم میشوند که هر کدام مزیت های خاص خودشان را دارند.

درب از بالا

این مدل ماشین لباسشویی ها بدلیل اینکه حالت مسطح قرار دارند از وجود وزنه های کمتری برخوردار است. به گونه ای که در حالت استفاده این مدل دستگاه لرزش و صدای بیشتری نسبت به مدل های دیگر است.و این نکته را هم دارند که مصرف آب بالایی  دارند.البته از مزیت های آن می‌توان به قیمت پایین این مدل ماشین لباشویی اشاره کرد.

درب از جلو

مرسوم ترین مدلی که برای ماشین لباس شویی مد نظر عموم مردم هست، این مدل است. و از گزینه های پیشرفته ای است که دارای امکانات جانبی بسیاری است. از جمله ی این امکانات:بی صدا بودن، بدون لرزش بودن، کم مصرف بودن و عملکرد خشک کن مناسب تر است.

بعد ا اینکه به بررسی امکانات ماشین های لباسشویی  های امروزه پرداختیم. لازم اسست یک سری جزئیات را هم مد نظر خرید خود قرار دهیم. تیم کورنیدو به بررسی این موارد میپردازد:

برنامه های شستشوی اتوماتیک

این برنامه ها بصورت حرفه و پیشرفته طراحی شده اند بصورتی که با این برنامه ها میتوان دمای آّب، سرعت شستشو، سرعت خشک کردن، زمان شستشو، جنس لباس و رنگ لباس را با آن تنظیم کرد.

شستشوی سریع

این حالت زمانی است که برای شستشو ی لباس عجله داریم. در بصورتی است که حجم کمتری لباس را با سرعت بالا سشتسو و خشک می‌کند.

شستشوی زمان دار

در این حالت شستشوی ماشین لباسشویی بگونه است که با تایین زمان حتی زمان هایی که در خانه نیستید لباسشویی عملیات شستشو را انجام دهد.

شستشو با حباب

ماشین لباسشویی با ایجاد حباب از مواد شوینده به عمق لباس ها نفوذ می‌کند و تمیزی بهتر و کاملتری بوجود می‌آورد.

شستشو با بخار

این ویژگی در برخی ماشین لباسشویی ها با گرما و بخار آب بدون اسیب رساندن به لباس انجام میشود.در این حالت چروک بودن لباس بسیار کاهش می‎‌یابد و اتو کشی بعد از آن کمتر لام است.

چگونه انتخاب کنیم؟

از موارد دیگر انتخاب ماشین لباسشویی مناسب می‌توان به هزینه، برند، خدمات پس از فروش، گارانتی و غیره اشاره کرد.یعنی با توجه به هزینه ای که پرداخت میکنید  باید از برند هایی استفاده کنید که هم داخل کشور موجود باشند. هم دارای گارنتی و خدمات پس از فروش برای سرویس های سالانه دستگاه بصورت کامل در دسترس باشد.

نکته ی پایانی تیم کورنیدو

تیم کورنیدو با بیش از 15 سال سابقه خدمات لوازم خانگی به این اهم دست یافته که علاوه بر این مواردی که در این مقاله ذکر شد. رسیدگی و سرویس های زمانی ماشین لباسشویی از مهم ترین عامل های نگهداری و عمر بالای دستگاه است. پس به عنوان یک پیشنهاد به خریداران ماشین لباسشویی میتوان گفت که به خدمات پس از فروش، تعمیر دستگاه و موجود بودن قطعات اصلی دستگاه در داخل کشور توجه بسیار ویژه ای داشته باشند.

برای تعمیر لباسشویی با شماره های درجچ شده داخل سایت تماس حاصل ففرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما