مشکلات رایج در تلویزیون سامسونگ

man-repairing-TV-landscape

مشکلات رایج در تلویزیون سامسونگ

یکی از برندهای خارجی باکیفیت در تولید لوازم خانگی و برقی، به خصوص انواع مختلف تلویزیون های LCD, LED ,OLED, QLED, Plasma, D3 و غیره، سامسونگ است. کیفیت و کارایی بالای محصولات سامسونگ دلیلی بر عدم بروز مشکل و خرابی در تلویزیون و دیگر لوازم خانگی این برند نیست.مهمترین کار هنگام خرابی تلویزیون مراجعه به تعمیرکار متخصص سامسونگ برای رسیدگی به دستگاه است. کورنیدو با بیش از صدها متخصص مجرب تلویزیون سامسونگ، می تواند با تعمیر اصولی دستگاه شما، اعضای خانواده تان را برای تماشای برنامه های محبوب تان دور هم جمع کند.

تلویزیون یکی از حساس ترین و ظریف ترین لوازم برقی خانه شما محسوب می شود. هرگونه تنش الکتریکی و یا نیرو و ضربه فیزیکی وارد شده به تلویزین سامسونگ شما می تواند موجب ایراد در قطعه و یا مدارهای داخلی تلویزیون شده و موجب بروز مشکلات مختلفی بیانجامد. تلویزیون های سامسونگ دارای ساختار پیچیده داخلی و تکنولوژی هستند که همین موضوع موجب شده است تا تنها متخصصین دوره دیده سامسونگ امکان انجام نصب، سرویس و تعمیرات آن را داشته باشند.

برای تعمیر تلویزون سامسونگ با شمره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با برخی از ایراداتی که ممکن است برای تلویزیون و ال ای دی سامسونگ شما پیش بیاید و نحوه و راه حل های آن ها آشنا کنیم.

روشن و خاموش شدن تلویزیون سامسونگ

به وجود آمدن این ایراد یکی از عیوب متداول در تلویزیون LED سامسونگ سری ۵ مانند D5000 , D5500 , D5950 است و در بیشتر موارد به علت خرابی برد اصلی تلویزیون ظاهر می‌شود. تعویض نرم افزار تلویزیون، تعویض آی سی حاوی نرم افزار، تعویض قطعات مربوط به بخش حافظه تلویزیون و در نهایت تعویض کامل برد اصلی تلویزیون مراحل مختلف برای تعمیر تلویزیون سامسونگ در این ایراد است.

تلویزیون صدا دارد تصویر ندارد

وقتی تلویزیون LED صدا دارد ولی تصویر ندارد بیشتر خرابی در قسمت بک لایت تلویزیون است که تعمیر تلویزیون در منزل انجام می شود. خرابی بک لایت در تلویزیون های ال ای دی شایع است. در تلویزیون های ال ای دی سری f سامسونگ خرابی بک لایت بیشتر است.

دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ

این ایراد مربوط به تلویزیون‌های LCD سامسونگ است، و بیشتر به علت ایراد در بخش پاور برد دستگاه ایجاد می‌شود. معمولا در ابتدای ظهور ایراد، پس از دقایقی روشن ماندن و چشمک زدن چراغ استندبای، تلویزیون روشن می‌شود و به مرور زمان بیشتر شده و در نهایت با آسیب رسیدن به بخش برد اصلی تلویزیون به خاموشی کامل فرو می‌رود.

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

با خرابی برد تیکان که آخرین مرجع پردازش تصویر قبل از اعمال به پنل تلویزیون است تصویر تلویزیون قطع می‌شود. البته در این حالت نور زمینه و یا بک لایت وجود دارد که این ایراد با توجه به ساختار خاص در تلویزیون های LCD سامسونگ به وفور دیده می‌شد.تعمیر برد تلویزیون یکی از اقدامات حساس بوده که باید تحت نظارت افراد متخصص انجام شود.

نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون و به کارگیری متدهای اصلی برای برقراری ارتباط صداو تصویر در مواقعی که مشکلاتی مثل علت قطع شدن صدای گیرنده دیجیتال علی رغم وجود تصویر و برعکس رخ می‌دهد در جلوگیری از بروز این ایرادات از اهمیت بالایی برخوردار است.

تصویر از قسمت بالا تاریک و روشن می شود و تصویر دو تایی می شود

علت پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون و بهم ریختگی رنگ‌ها و غالب شدن یک رنگ بر بقیه رنگ‌ها با مشکلاتی در پنل یا صفحه نمایش همراه است.یکی از ایرادات متداول سری ۵ و مدل‌های ۵۵۰۰ و ۵۵۵۰ و ۵۰۰۰ است.

خاموش و روشن شدن تلویزیون و ایجاد هاله سیاه روی تصویر

این خرابی در تلویزیون‌های LED سری H سامسونگ مدل UA48H5590 به وجود می‌آید که برای بهترین حالت تعمیر آن، باید بک لایت تلویزیون به صورت کامل تعویض شود. در قسمت بک لایت بعد از مدتی LEDهای تلویزیون شروع به خاموش شدن می‌کنند و هاله سیاه بر روی تصویر ایجاد می‌کنند.

تلویزیون روشن شده و تصویر آن پس از چندثانیه قطع می‌شود

برد بک لایت و LED های داخل پنل که نور بک لایت را می سازند در این ایراد بیشترین احتمال خرابی را دارند.

تلویزیون در حالت استند بای مانده و خارج نمی‌شود

عیب یابی را باید با بررسی برد پاور شروع کرد و پس از اطمینان از سلامت آن مین برد را مورد عیب یابی قرار داد.

بررسی مشکلات نرم افزاری تاثیرگذار در وضعیت تلویزیون مثل عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون که با نیاز به تعمیر پورت HDMI تلویزیون همراه بوده، اجرای قابلیت کنترل تلویزیون با گوشی، برقراری شرایط اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی و در نهایت امکان اتصال و پخش زیر نویس در تلویزیون همگی امکان بهره مندی از قابلیت‌های کاربردی تلویزیون را بدون درگیر کردن تعمیرات قطعات اصلی به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما