نکته‌هایی برای تمیز نگه داشتن یخچال | قسمت اول

نکته‌هایی-برای-تمیز-نگه-داشتن-یخچال

نکات مهم و کلیدی برای تمیز نگه داشتن یخچال

بیشتر ما تا وقتی که یخچال و فریزر خوب کار می‌کند یعنی غذاها و نوشیدنی‌ها را خوب و سرد نگه داری می‌کند، به تمیز بودن و بررسی وضعیت کارکرد آن را توجه نمی‌کنیم. همچنین تا وقتی که در میان میوه‌ها، سبزیجات و سایر مواد داخل یخچال کپک نبینیم فکری به حال تمیز کردن قفسه‌های آن نمی‌کنیم. کمتر پیش می‌آید در مورد نگهداری و روش‌های محافظتی که خودمان میتوانیم انجام دهیم تا یخچال مؤثرتر و با کارایی بهتر کار کند، فکر می‌کنیم.

برای تعمیر یخچال با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

تمیز نگه داشتن یخچال و فریزر

هم از داخل و هم از بیرون، می‌تواند شما را در برابر بیماری‌های ناشی از فساد مواد غذایی محافظت کند. اگر یخچال به درستی نگهداری نشود پس به درستی هم کار نخواهد کرد و در نتیجه شما در معرض مسمومیت غذایی ناشی از کپک و باکتری مواد داخل یخچال خواهید بود. توجه داشته باشید که نه تنها باید داخل یخچال را تمیز نگه دارید بلکه باید درب آن و بخصوص دستگیره‌ی درب را به طور منظم تمیز کنید.

یک نکته دیگر این که؛ تمیز کردن محفظه‌ی نگهداری آب بطور منظم شما را در مقابل میکروب‌ها محافظت میکند بخصوص اگر در مناطقی هستید که آب آن منطقه کاملا تصفیه شده نیست یا دارای کمی سختی است.

تمیز کردن کویل های یخچال

برای اینکه یخچال خوب کار کند و در هزینه و انرژی هم صرفه جویی کنید، باید کویل‌های یخچال را بطور مرتب تمیز کنید. شاید سوال پیش بیاید که چرا باید کویل‌ها را تمیز کنیم؟ و اصلا کویل کجای یخچال قرار دارد؟ لوله‌هایی که در قسمت پشتی یخچال قرار دارند، کویل هستند که وظیفه آنها انتقال گرما از یخچال به محیط است. به عبارتی گرمای مواد داخل یخچال را میگیرند و به محیط منتقل میکنند تا دمای داخل یخچال برای نگهداری مواد مناسب باشد.

روی این کویل‌ها با گذشت زمان گرد وغبار می‌نشیند که در عملکرد آنها تا حدودی اختلال ایجاد میکند. پس سعی کنید بطور منظم این قسمت را تمیز و گردگیری کنید تا به موتور یخچال فشار ورد نشود. یخچال شما باید تا 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) یا کمتر از آن سرد باشد ته از رشد باکتری و میکروب جلوگیری شود. تمیز کردن کویل های یخچال یک کار نسبتا ساده است که خودتان هم میتوانید انجام دهید، که هم به بازدهی و طول عمر یخچال کمک میکند هم مواد غذایی را سالم نگه میدارد. ( مقاله‌ی روش تمیز کردن کویل‌‌های یخچال را بخوانید.)

نکته‌هایی-برای-تمیز-نگه-داشتن-یخچال

هر چند وقت یک بار باید یخچال را تمیز کنیم؟

این موضوع تا حد زیادی به عادت های تمیزکاری شما بستگی دارد. اگر از جمله افرادی هستید که همواره در خانه تمیزکاری انجام می‌دهید لزومی به تمیزکاری مداوم یخچال به طور عمیق ندارید. البته باید حواستان را جمع کنید که موادی مانند گوشت خام را هنگامی که میخواهید یخ آن آب شود در ظروفی که احتمال نشتی ندارند قرار دهید تا از آلودگی جلوگیری شود، و یا در صورت امکان پیشنهاد می‌شود گوشت یا مواد غذایی که می‌خواهید یخ آن آب شود را در قفسه‌های پایینی یخچال قرار دهید.

بهتر است مواد غذایی را قبل از اینکه در یخچال قرار دهید تمیز کنید تا فضای داخل یخچال کمتر نیاز به تمیز کردن داشته باشد. دسته یخچال را مرتب تمیز کنید چرا که مدام لمس می‌شود. این چند موردی بودند که همواره باید انجام داد تا تمیزکردن یخچال کمتر وقت شما را بگیرد. در صورت انجام این موارد نیازی به تمیز کردن مداوم یخچال نخواهید داشت.

اما نکته مهم این است که باید بصورت هفتگی غذاهای داخل یخچال را چک کنید و غذاهای خراب شده را دور بیندازید. هنگام دور ریختن مواد غذایی اگر هنوز تاریخ انقضای آن سر نرسیده ولی مدت زیادی در یخچال مانده است و احساس کنید رو به فاسد شدن است، چون به دلیل احتمال فاسد شدن نباید آن را بچشید، پس بهتر است آن را دور بیندازید تا هم به سلامت خودتان توجه کرده باشید و هم به تمیزی یخچال و کمک به بهبود عملکردش کمک کرده باشید.

بعد از این که یخچال را از مواد غذایی فاسد خالی کردید، بیرون یخچال را هم تمیز کنید. حتما بالای یخچال را هم با یک پارچه مرطوب و یک پاک کننده ملایم تمیز کیند. قفسه‌ها و همچنین محظه‌های نگهداری میوه و سبزی را تمیز کنید . اگر این موارد را رعایت کنید ، فقط هر 3-4 ماه یک بار یا بصورت فصلی لازم است یخچالتان را تمیز کنید. توصیه می‌شود فیلترهای محفظه نگهدای آب را هر شش ماه یک بار تعویض کنید.

قسمت دوم مقاله ثبت درخواست تعمیرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما