نکته‌هایی برای تمیز نگه داشتن یخچال | قسمت دوم

نکته هایی برای تمیز نگه داشتن یخچال

غذاها مدت زیادی در یخچال مانده و کپک زده؟ نوشیدنی‌ها یخچالتان را کثیف کرده و لکه انداخته است؟ گوشت در حال یخ زدایی چکه کرده و قفسه ها را لکه انداخته است؟ حالا وقت آن رسیده که یخچالتان را تمیز کنید. انتخاب یک روش برای تمیز کردن یخچال کاملا به شما بستگی دارد. کورنیدو در این مقاله یک روش بهینه به همراه نکات ایمنی حین تمیز کردن یخچال در اختیارتان می‌گذارد.

 اقدامات اولیه قبل از تمیزکاری یخچال

  • یخچال را از برق بکشید.
  • یک ظرف حاوی یخ برای موادی که وقتی در حال تمیز کردن یخچال هستید باید خنک باقی بمانند. اگر در فصل گرم هستید حتما کولر را روشن نگه دارید. در فصل سرد می‌توانید مواد را در بالکن قرار دهید البته اطمینان حاصل کنید که در معرض تابش آفتاب نباشند.
  • یک ظرف آب و صابون(آنتی باکتریال صدمه نمیزند)
  • پارچه یا حوله تمیز
  • محلول 2 پیمانه جوش شیرین در 7 پیمانه آب(اختیاری)
  • محلول یک قاشق غذاخوری خوری مایع سفید کننده در حدود سه لیتر آب(اختیاری)
  • دقت کنید که اگر از شوینده‌های شیمیایی استفاده کنید ممکن است بوی این مواد مدتی در یخچال باقی بماند.
نکته هایی برای تمیز نگه داشتن یخچال

برای تعمیر یخچال با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

مراحل تمیزکاری یخچال

1– همه چیز را از یخچال خارج کنید. مواد غذایی فاسد شدنی را در ظرف خنک کننده قرار دهید. قفسه ها و قطعات حساس را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسند سپس بشورید.

2– از این فرصت استفاده کنید و مواد غذایی خود را بررسی کرده و مواد غذایی خراب، منقضی شده یا مشکوک را دور بیندازید.

3– تمام قسمتهای قابل جابجایی ، مانند قفسه ها و کشوها را بیرون بیاورید. قفسه‌های شیشه‌ای را بگذارید ابتدا به دمای اتاق برسند ، سپس با آب گرم و صابون بشویید. اگر آنها را بلافاصله پس از خارج کردن و با همان دمای پایین شستشو دهید، ممکن است دچار ترک خوردگی یا شکستگی شوند.

4– داخل یخچال را با آب گرم و صابون آنتی باکتریال تمیز کنید‌، سپس آن را با آب، تمیز کنید تا کفِ صابون آبکشی شود. همچنین می توانید از محلول یک پیمانه جوش شیرین با 7 پیمانه آب برای شستشوی فضای داخلی یخچال استفاده کنید. تمیز کردن لایه میانی درب یخچال و لاستیک دور درب را فراموش نکنید. این ناحیه واقعا می تواند کثیف شود.

5– برای لکه‌های سخت ، شما چند انتخاب دارید. پیشنهاد ما این است که پارچه آغشته به آب داغ را روی آنها نگه دارید و سعی کنید آنها را بلند کنید یا از جوش شیرین خمیری درست کنید و بگذارید برای مدتی بماند تا از بین برود.

6– اطمینان حاصل کنید که همه مواد غذایی و ظروف غذا را قبل از قرار دادن دوباره در یخچال تمیز کنید.

7-در آخرین مرحله ناحیه بیرونی یخچال را تمیز کنید. از پاک کننده های چند منظوره، محلول رقیق آب و مایع ظرفشویی، الکل و … مواد مختلف میتوان استفاده کرد. توصیه میشود دفترچه راهنمای یخچالتان را بخوانید تا از جنس بدنه و نحوه تمیز کردن آن مطمن شوید.

یک جعبه جوش شیرین را با درب باز در یخچال قرار دهید تا در فاصله تمیز کردن‌های دوره‌ایِ شما بوی تازگی به فضای یخچال بدهد. حتماً آن را هر سه ماه یکبار عوض کنید.

در جهت کاهش فساد مواد غذایی ، سعی کنید که غذاهای فاسدشدنی را در ناحیه درب یخچال  نگهداری نکنید. زیرا نوسان دما در قسمت درب بیش از داخل یخچال است.

ثبت درخواست تعمیرات یخچال و ساید بای ساید ثبت درخواست تعمیرات یخچال و ساید بای ساید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما