فناوری پکیج های چگالشی

پیش گرم کردن هوای ورودی به بویلر

پیش گرم کردن هوای ورودی به بویلر از طریق انتقال گرمای گازهای خروجی از دودکش به هوای ورودی بویلر انجام می شود. با این روش شرایط احتراق بهبود می یابد و راندمان کلی بویلر به ازای هر 40 درجه سانتیگراد افزایش دمای هوای ورودی معادل 3 درصد افزایش خواهد داشت.

باید به این موضوع توجه داشت که چنانچه دمای گازهای خروجی بیش از حد کاهش یابد و به نقطه شبنم نزدیک گردد، امکان بروز میعان در گازهای خروجی وجود دارد که موجب خوردگی در دودکش می گردد.

افزایش دمای هوای احتراق نیز سبب گسترش انتشار NOx  که از آلاینده های زیست محیطی می باشد، می گردد.

بهره گیری از اکونومایزر

 برای انتقال گرما از گازهای خروجی دودکش به آب ورودی به بویلر از اکونومایزر استفاده می شود و از طریق میزان انرژی لازم در بویلر به دلیل پیش گرم کردن آب ورودی، کاهش یافته و در نتیجه راندمان کلی بویلر افزایش می یابد.

تقریبا می توان گفت به ازای 5 درجه سانتیگراد افزایش دمای آب گرم ورودی به بویلر به میزان %1 در مصرف سوخت صرفه جویی می شود. اکونومایزرها نیز همانند سیستم پیش گرم کردن هوا، مشکل مربوط به روز میعان و خوردگی را دارند.

برای تعمیر پکیج در تهران روی لینک کلیک کنید و یا با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

کنترل احتراق

درصد بالای هوای اضافه در بویلرها، سبب انتشار NOx  و افزایش میزان دبی جرمی هوا و در نتیجه افزایش تلفات حرارتی از گازهای خروجی از دودکش می شود. برای بهبود این موضوع از سیستم های کنترل احتراق بویلر و کنترل احتراق بویلر و کنترل میزان هوای تازه استفاده می کنند. می توان گفت راندمان کلی بویلر با توجه به دمای گازهای خروجی، ه ازای هر یک درصد کاهش میزان O2  به میزان %0.25 افزایش می یابد.

استفاده از توربولاتورها

توربولاتورها یک سری تیغه و مانع هستند که درون لوله های آتشی و در قسمت ابتدایی مسیر گازهای خروجی در بویلرهای لوله آتشی مورد استفاده قرار می گیرند. توربولاتورها به منظور ایجاد اغتشاش در مسیر جریان گاز جهت افزایش انتقال حرارت به سطح لوله مورد استفاده قرار می گیرند و با این روش راندمان کلی بویلر افزایش می یابد.

بهبود عایق کاری بدنه بویلر

اتلاف حرارتی از بدنه بویلر و تلفات تشعشعی از دیگر عواملی است که سبب کاهش راندمان بویلر می شود. با کاهش توان بویلر، میزان تلفات تشعشعی تا %8 قابل افزایش است، بنابراین بهبود عایق کاری بدنه سبب کاهش اتلاف حرارتی و تلفات تشعشعی  از دیگ می شود و با عایق بندی مناسب می توان راندمان بویلر را افزایش داد.

تجهیزات کنترلی به روز

پکیج های چگالشی زمینی و دیواری مرکزی دارای صفحه کنترلی مجهز به ماژول برنامه ریزی BM  می باشند که از طریق آن مدیریت زمانی و برنامه ریزی عملکردی دستگاه جهت کارکرد کاملا خودکار قابل انجام است. پکیج های چگالشی زمینی و دیواری مرکزی با استفاده از ماژول هایی تکمیلی پیشرفته قابلیت مدیریت تا چهار دستگاه به صورت یک سیستم واحد، کنترل هم زمان هفت چرخه گرمایشی، سه چرخه خورشیدی، شانزده پمپ و هفت شیر برقی را دارند.

همچنین قابلیت اتصال به کامپیوترجهت نمایش و تنظیم تمامی پارامتر ها و ارتباط از طریق موبایل و در نهایت اتصال به سیستم مدیریت مرکزی ساختمان با استفاده از این تجهیزات وجود دارد.

One thought on “فناوری پکیج های چگالشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما