دلایل یک دست نبودن شعله اجاق گاز

اجاق-گاز-تاکنوگاز-کلاسیک-مدل-فالکون-5b-bs-gold-مشکی-با-دستگیره-طلایی-و-صفحه-گاز-استیل

دلایل یک دست نبودن شعله اجاق گاز

یکی از مهم ترین بخش های اجاق گاز ، مشعل آن است ، به این دلیل که از طریق مشعل اجاق گاز است که حرارت به تمام نقاط ظروف به طور یک دست انتقال می یابد و باعث می شود غذا کامل پخته شود .اما یک دست نبودن شعله اجاق گاز باعث می شود تا حرارت به تمامی نقاط ظرف به صورت همزمان انتقال داده نشود و در پخت و پز دچار مشکل شوید.

دلایل یک دست نبودن شعله اجاق گاز چیست ؟

در حالت معمولی و در شرایطی که اجاق گاز کاملا سالم باشد ، باید ارتفاع شعله ها در تمامی قسمت های مشعل 20 میلی متر بوده و رنگ آن آبی باشد.اگر شما مشاهده کردید که ارتفاع شعله ها کمتر از حالت عادی است و یا اینکه رنگ آن مانند قبل نیست به این معنی است که اجاق گاز شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات دارد .

در برخی از مواقع علت اصلی رخ دادن این مشکل تمیز نبودن مشعل ها بوده و شما می توانید با تمیز کردن مشعل ها این مشکل را برطرف کرده و اجاق گاز خودتان را به حالت اول برگردانید.

گرچه باید اجاق گاز خودتان را عیب یابی کنید در مواردی ممکن است که خرابی اجاق گاز شما به دلیل مشکلات فنی در قسمت سرشعله باشد.

تجمع چربی ها از عوامل دیگر بروز مشکل در اجاق گاز

انواع دلایلی که سبب یک دست نبودن شعله اجاق گاز می‌شوند عبارتند از:

  • انباشته شدن چربی‌ها در مشعل سببیک دست نبودن شعله اجاق گاز می‌شود.
  • سوراخ‌های مشعل با تجمع مواد چربی اشغال شده‌اند و اجازه ترکیب متناسب هوا و گاز به وجود نمی‌آید.
  • از این رو شما با شعله‌هایی مواجه می‌شوید که رنگ یکسان و ارتفاع یکسانی نیز ندارند.
  • از این رو با تمیز کردن چربی‌هایی که در مشعل جمع شده اند و مانع از عملکرد درست سرشعله شده‌اند، می‌توانید دوباره مثل قبل شعله یکنواخت و یک دستی داشته باشید.

نتیجه گیری :

از عمده دلایلی که می تواند باعث شود اجاق گاز شما دچار مشکل شده و حالت استاندارد نداشته باشد ( حالت استاندارد : ارتفاع شعله 20 میلی متر و رنگ شعله آبی باشد) ، وجود چربی و کثیفی بر روی مشعل ها بوده و در اغلب موارد شما می توانید با تمیز کردن سرمشعل ها این مشکل را خودتان برطرف کنید ، اما در مواردی هم ممکن است یک دست نبودن اجاق گاز شما وجود مشکل در قطعاتی از دستگاه شما باشد و نیاز به انجام تعمیرات داشته باشد.

شما در هرساعت از شبانه روز می توانید با تماس به شماره های موجود در سایت و یا از طریق فرم های موجود در سایت در خواست تعمیر اجاق گاز خود را ثبت کرده تا در سریع ترین زمان ممکن یک تکنسین و متخصص تعمیر اجاق گاز به محل مورد نظر شما اعزام شده و مشکل یک دست نبودن شعله اجاق گاز شما را برطرف کند.

مرکز کورنیدو تخصصی ترین مرکز تعمیرات لوازم خانگی در خدمت شما مشتریان گرامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما