علت مکش کم جاروبرقی

200519142721-dyson-lead

علت مکش کم جاروبرقی

امروزه در اکثر خانه ها افراد برای امر تمیز کردن خانه از وسایلی مانند جاروبرقی استفاده می کنند. جاروبرقی وسیله‌ای است که به وسیلهٔ مکش، کثیفی ها و گرد و غبار را جمع‌آوری می‌کند. برندهای مختلفی تولیدکننده انواع جاروبرقی هستند از جمله سامسونگ، ال جی، زیمنس، فیلیپس، صنام، پارس خزر و … . این دستگاه بسیار کار خانم های خانه دار و به خصوص خانم های شاغل را راحت کرده است. استفاده طولانی مدت از جاروبرقی و یا عدم مراقبت از دستگاه می تواند باعث بروز مشکلاتی در آن شود. یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه می شوند مکش کم جاروبرقی است که عملکرد و کارایی دستگاه را بسیار پایین می آورد. در این مقاله قصد داریم شما را با علل به وجود آمدن این مشکل وراه حل های آن آشنا کنیم.

کم شدن مکش به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را به شما می‌گوییم.

مسدود شدن لوله جاروبرقی

لوله جاروبرقی یکی از اصلی‌ترین قطعاتی است که برای جارو کردن آشغال‌ها از آن استفاده می‌شود. یکی از علت‌های کم شدن مکش جاروبرقی می‌تواند مسدود بودن لوله باشد. مسدود بودن تنها مشکلی نیست که برای لوله‌های جاروبرقی پیش می‌آید، بلکه می‌توانند سوراخ هم باشند. اگر لوله سوراخ باشند، قطعا مکش جاروبرقی کم خواهد شد و انرژی بیشتری هدر می‌رود. در زمان نصب بهتر است که به لوله آن توجه کنید. راه حل این مشکل تعویض لوله و یا تعمیر آن به صورتی است که دیگر هوا بیرون نرود. سعی کنید که با جاروبرقی مواردی مانند شیشه و یا خرده آهن را جارو نکنید.

خراب شدن مخزن یا کیسه جاروبرقی

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث کم شدن مکش جاروبرقی شود، بررسی و تمیز نکردن فیلتر و کیسه جاروبرقی است. فیلتر و کیسه به طور کلی در عملکرد دستگاه تاثیر زیادی دارند. به طور مثال اگر فیلتر خراب و یا کثیف باشد، مکش جاروبرقی به حد زیادی کاهش می‌یابد. همین مسئله درباره کیسه جاروبرقی نیز صدق می‌کند و شما باید بعد از هر 2 یا 3 بار استفاده کیسه را بررسی کنید. شما می‌توانید با تمیز کردن فیلتر و یا تعویض آن بازدهی جاروبرقی را بازیابی کنید، همچنین بررسی کیسه جارو برقی را نیز فراموش نکنید. باید بدانید که برخی از جاروبرقی‌ها کیسه ندارد و باید محفظه آن را خالی کنید.

تنظیم نبودن کفی جاروبرقی

یکی از ساده‌ترین دلایلی که ممکن است در هر جاروبرقی دیده شود، تنظیم نبودن کفی جاروبرقی است. ممکن است که ارتفاع کفی از سطح زمین زیاد باشد، به همین دلیل جارو کردن آشغال‌ها به درون مخزن یا کیسه انجام نشود. در این صورت بر روی کفی یک دکمه یا اهرم وجود دارد که می‌تواند کفی را تنظیم کند. باید با استفاده از آن کفی را تنظیم کنید تا آشغال‌ها به خوبی جمع شوند. توجه کنید که آن را به پایین‌ترین سطح نرسانید، زیرا ممکن است جدا کردن آن از فرش سخت شود که جارو کشیدن را برای شما سخت می‌کند.

کثیف بودن فیلتر و پر بودن کیسه جاروبرقی

یکی از رایج ترین دلایلی که در بیشتر جاروبرقی‌ها دیده می‌شود و باعث کم شدن مکش جاروبرقی نیز می‌شود، کثیف بودن فیلتر و پر بودن کیسه جاروبرقی است. اگر یکی از این مشکلات در جاروبرقی دیده شود، قطعا با کاهش بازدهی و ضعیف شدن عملکرد جاروبرقی روبه رو خواهید شد. در این صورت مکش جاروبرقی نیز کم می‌شود. برای حل این مشکل باید فیلتر جاروبرقی را تمیز و یا تعویض کنید و کیسه جاروبرقی را نیز خالی کنید تا به اصطلاح جاروبرقی توانایی نفس کشیدن داشته باشد. در صورت تمیز کردن کیسه و فیلتر، به احتمال زیاد مکش جاروبرقی به حالت قبل بر می‌گردد.

اتمام طول عمر جاروبرقی

در صورتی که دارای یک جاروبرقی قدیمی باشید که هنوز با آن کار می‌کنید، کم شدن مکش آن امری بسیار طبیعی است. به طور کلی شما باید راضی باشید که یک جاروبرقی قدیمی دارید که هنوز کار می‌کند. اما با تمیز کردن فیلتر و کیسه هوای آن شاید بتوانید عملکرد آن را بهبود دهید.

استفاده نامناسب از جاروبرقی

به طور کلی باید روزانه 1 یا 2 بار از جاروبرقی استفاده کنید در غیر این صورت باعث کاهش بازدهی آن خواهید شد. استفاده زیاد از جاروبرقی باعث افزایش مصرف انرژی و کوتاه شدن طول عمر آن می‌شود و کاهش مکش نیز با آن همراه است. بنابراین بهتر است که از جاروبرقی به اندازه مناسب استفاده کنید.

خراب شدن برس یا غلتک جاروبرقی

یکی دیگر از علت‌های کم شدن مکش جاروبرقی خراب شدن برس یا غلتک جاروبرقی است. این مشکل اغلب در بین جاروبرقی‌ها دیده می‌شود، اما بسیار کم است. توصیه می‌کنیم که هر چند وقت یک بار این قطعات را بررسی کرده و از سالم بودن و یا مسدود نبودن آن اطمینان حاصل کنید. با گذشت زمان ممکن است که غبار، مو و یا آشغال‌های دیگر درپوش آن را مسدود کرده باشد که باعث کم شدن مکش جاروبرقی می‌شود. برخی از برس‌ها را می‌توان برای تمیز کردن از لوله جدا کرد و بعد در سر جای خود آن را قرار داد. توجه کنید که اگر خراب بودند، بهترین کار تعویض آن‌ها است.

خراب شدن موتور جاروبرقی

خرابی موتور جاروبرقی از دیگر عوامل کاهش مکش است. اگر در مواقعی مشاهده کردید که صدای موتور غیرمعمول است، دستگاه به طور خودکار در حین کار روشن و خاموش می‌شود و یا داغ شده و بوی سوختگی از آن خارج می‌شود، باید بدانید که موتور جاروبرقی آسیب دیده است و بهترین کار استفاده نکردن از آن است. چک کردن و تعمیر موتور معمولا کاری نیست که خودتان انجام دهید و اگر موتور خراب است، باید تعمیر یا تعویض شود. با این وجود، قبل از تماس با تعمیرکار جهت تعمیرات جاروبرقی می‌توانید تیغه فن پلاستیکی موتور را بررسی کنید. این تیغه برای عملکرد مکش تعبیه شده و مستقیما به چرخ دنده‌های موتور متصل است.

کورنیدو با داشتن تکنسین های حاذق و کاربلد که تجربه تعمیرات صدها جاروبرقی را دارند، آماده خدمت به شما در امر تعمیرات انواع جاروبرقی در تمامی برندها می باشد.

از این که با مقاله ی رسمی “علت مکش کم جاروبرقی” با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما