هشدارهای استفاده از مایکروفر

تعمیرات مایکروفر بکو

نکاتی در مورد استفاده از مایکروفر

در این مقاله اعمالی که باعث ضرر زدن به مایکروفر و شخص می شود را آموزش خواهیم داد. برای راحت تر خواندن و درک بیشتر مطلب به صورت شمارشی در ذیل بیان می کنیم:

1 – مایکروفر ها از یک ترانس قوی برای تبدیل ولتاژ استفاده می کنند.

دقت نمایید در صورت کار نکردن و یا خرابی دستگاه، هیچ یک از قطعه های های دستگاه را لمس نکرده و یا صفحه کلید، سوئیچ های قفل ایمنی و یا هر قسمت دیگر را تنظیم یا تعمیر نكنید. با اینکه برای قسمت های مختلف دستگاه آموزش هایی داده شد اما تعمیراتی که مستلزم باز کردن قاب دستگاه می شود برای افراد غیر دوره دیده و متخصص، بخصوص خانم های خانه دار بسیار خطرناک بوده و فرد در معرض برق گرفتگی و پرتو اشعه قرار می گیرد. (بدلیل اینکه مایکروفر برخلاف بقیه لوازم منزل، دستگاهی است که با ولتاژ  و جریان الكتریكی بسیار بالا شروع به کار می کند و این کار حتما باید توسط متخصصان مربوطه انجام شود).

2 – با استفاده از دستگاه المنت های داخلی بسیار داغ شده و دست زدن ناخواسته به آن باعث سوختگی و یا برق گرفتگی خواهد شد.

به کودکان خود آموزش لازم را در مورد دستگاه بدهید و حتی الامکان داغ کردن غذا را از آن ها نخواهید.

3 – برای خشک کردن وسیله های نمناک ( اعم از هرگونه اسباب بازی، میوه ها، سبزیجات، حیوانات کوچک خانگی، و لباسها و هر چه را که شاید به ذهنتان بیاید ) از ماکروفر استفاده نکنید زیرا باعث برق گرفتگی و آتش سوزی و انفجار می شود.

4 – غذاهایی که به صورت قوطی کنسرو و در بسته هستند (انواع خورشت های آماده و شیشه های در بسته ) را به هیچ وجه در مایکروفر قرار ندهید زیرا باعث خرابی، انفجار و یا آتش سوزی دستگاه می شوند.

برای تعمیر مایکروفر در تهران با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

5 – از گذاشتن هرگونه اشیائی مثل حوله، روزنامه و ….  بر روی ماکروفر و جلوی دستگاه خودداری کنید. بعضی از اجسام انرژی الكترومغناطیسی را جذب کرده و آن را ساطع می نمایند.

6 – از زمان بندی پخت غذا با توجه به مقدار آن مطمئن شوید. برای مقدار غذاهای کمتر زمانبندی کمتری مورد نیاز می باشد و در صورت زمانبندی زیاد احتمال آتش گرفت غذا بالا می رود.

7 – برای گرم کردن مایعاتی مثل خورش، انواع سوپ ها و نوشیدنی ها از ظروفی که لبه بلند و نازک دارند استفاده نکنید. این مدل غذاها را یک بار قبل گذاشتن در مایکروفر و یک بار در حین گرم شدن هم بزنید تا تمام قسمت غذا بصورت یکنواخت گرم شود.

به هنگام بیرون آوردن ظرف مراقب باشید، احتمال دارد غذا به دمای جوش رسیده ولی حباب در آن ایجاد نشده باشد و هنگام بیرون آوردن حباب بزند و شما را بسوزاند. پیشنهاد می شود یک دقیقه بعد از خاموش شدن مایکروویو درب دستگاه را باز کرده و غذا را بیرون بیاورید.

در این مقاله هفت مورد از نباید های ماکروفر را توضیح دادیم، ادامه ی بحث را در مقاله بعدی که در حال تحقیق و نگارش می باشد، ادامه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما