عمده ترین مشکلات کولرهای پرتابل

عمده ترین مشکلات کولرهای پرتابل

( اختصاصی از کورنیدو )

اگر سیستم تهویه مطبوع مرکزی ندارید، تهویه مطبوع قابل حمل ( پرتابل ) می تواند یک راه حل عالی برای روزهای گرم تابستان باشد. با این حال، کولر پرتابل نیز مانند بقیه وسایل وقتی در فصل های دیگر استفاده نمی شود برای راه اندازی مجدد باید سرویس شوند.

در زیر چند مورد از مشکلات کولر پرتابل را بیان می کنیم:

1 – روشن نشدن و یا متوقف نشدن در حین کارکردن

دلایل متعددی برای کولر پرتابل وجود دارد که شروع به کار نمی کند و یا کار را متوقف نمی کند.

اولین چیزی که باید بررسی شود این است که آیا دستگاه به برق وصل شده است یا نه . همچنین باید مطمئن شوید که سیم برق به هیچ وجه آسیب ندیده نباشد.

دلیل بعدی برای بررسی این است که آیا کولر شما بر روی تایمر تنظیم شده است یا خیر. تایمر می تواند دستگاه را متوقف کند و ممکن است از شروع آن هم جلوگیری کند.

در نهایت، شما باید درجه حرارتی که سیستم تهویه مطبوع پرتابل شما تنظیم شده است را بررسی کنید. اگر درجه حرارت محیط پایین تر باشد، دستگاه به سرعت روشن یا خاموش نخواهد شد.

2 –نداشتن سرما

  در روزهای تابستان، زمان برای تهویه هوا و خنک کردن یک اتاق طول می کشد. به خصوص اگر یک اتاق بزرگ یا یک اتاق با سقف بلند باشد. با این حال، اگر سیستم تهویه هوا به مدت 60-30 دقیقه روشن بوده و اتاق شما هنوز کاملا گرم بود و خنک نشده بود ، ممکن است مشکلی برای دستگاه به وجود آمده باشد

بزرگترین مشکل این است که سیستم تهویه مطبوع شما برای اندازه اتاق مورد نظر شما خیلی کوچک است. سیستم های تهویه مطبوع قابل حمل با توجه به ظرفیت BTU آنها اندازه گیری می شوند. اگر سیستم تهویه مطبوع شما دارای ظرفیت BTU اشتباه باشند، کارایی کارآمدی نخواهد داشت. اگر ظرفیت دستگاه شما کم باشد سیستم تهویه مطبوع شما هرگز قادر نخواهد بود که اتاق را به همان اندازه سرد نگه دارد.

دستگاه های پرتابل معمولا برای جاهای بسیار کوچک که امکان اتصال پنل و کندانسور وجود ندارد استفاده می شوند.

3 – کم بودن شدت باد پرتابی

بیشترین علت کم بودن شدت باد پرتابی، کثیف بودن فیلترهای دستگاه می باشد.

فیلترها را طبق دستورالعمل بیرون آورده و بشویید.

خارج نشدن آب در کولرهای پرتابل نیز می تواند باعث یخ زدگی در کویل ها شود و همین امر موجب کاهش سرما دهی می شود.

4 – بوی نامطبوع

بوی بدی که از کولرگازی شما به مشام میرسد  به احتمال زیاد به این معنی است که بدلیل تجمع آب و راکد ماندن آن، کپک در آن ایجاد شده است. دلیل آن هم خرابی شلنگ درین و تخلیه نشدن آب از کولر می باشد.

فیلتر، اواپراتور، لوله تخلیه و پنل را بررسی کنید. اگر کپک مشاهده کردید، دستکش دست کرده و تمام کپک ها را تمیز کنید.

( بدلیل حساس بودن کولرگازی پرتابل و اینکه کندانسور و اواپراتور هر دو در یک محفظه قرار می گیرند و شارژ گاز آن بسیار تخصصی می باشد پیشنهاد می شود به متخصصان کار آزموده و دوره دیده ی شرکت کورنیدو تماس حاصل فرمایید )

 

 

One thought on “عمده ترین مشکلات کولرهای پرتابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما