روشن نشدن مایکروفر و یا صفحه نمایش

روشن نشدن مایکروفر و یا صفحه نمایش

دلیل کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر و یا روشن نشدن آن

روشن نشدن مایکروفر، صفخه نمایش  و یا خاموش شدن بی دلیل مایکروفر علت های متعددی می تواند داشته باشد . یکی از رایج ترین دلیل ها ایراد در برد اصلی ورودی و یا میکروسویچ‌ها می باشد. همچنین مایکروویوها دارای دو فیوز یکی برای محافظت در برابر نوسان برقی و مشکلات الکترونیکی و دیگری برای محافظت در برابر گرمای بیش از حد می باشند. در این مقاله از شرکت کورنیدو ، نحوه بررسی و عیب‌یابی علت روشن نشدن مایکروفر را با هم بررسی میکنیم و راه هایی برای تعمیر به شما ارائه می دهیم. به شدت توصیه می‌کنیم که برای تعمیر مایکروفر به دلیل داشتن ترانس برق فشار قوی از تکنسین‌های متخصص شرکت کورنیدو کمک بخواهید .

میکروسویچ درب مایکروفر

علت هایی که باعث می شود مایکروویو یا مایکروفر شروع به کار نکند، می تواند بخاطر وجود اشکالی و خرابی در میکروسوئیچ درب باشند.  یه دلیل متوالی بود میکروسوییچ های درب اگر هر کدام از سوییچ ها دارای سوختگی یا خرابی باشند، ماکروویو (مایکروفر)شروع به کار نمی کند و یا امواج تولید نمی کند. سوئیچ های درب، که معمولا به عنوان سوئیچ های اصلی اتصال اولیه یا ثانویه از آن ها اسم می برند، هنگامی که درب ماکروویو کاملا بسته باشد توسط اجزای دیگر ماکروویو، دستگاه شروع به کار می کند و هنگام باز شدن درب، برق را قطع می کند. بعضی اوقات ممکن است تمام اجزای ماکروویو از قبیل صفحه نمایش سالم به نظر برسند، اما مایکروویو شروع به کار نکند که در این حالت ممکن است سوئیچ درب خراب باشد. سوئیچ درب در داخل کابین ماکروویو و  نزدیک برد قرار دارد و توسط یک زبانه مشکی رنگ روی درب یا چفت بر روی درب ،فعال می شود. اگر قصد انجام تست کردن میکرو سوئیچ درب را دارید، قبل از هر کاری ابتدا سیم برق ماکروویو یا مایکروفر را از پریز جدا کنید. برای بررسی و تعمیر درب ماکروویو از یک مولتی متر کمک بگیرید و آن را در خالت بیزر قرار دهید. برای دسترسی به سوئیچ درب، قاب روی مایکروویو را جدا کنید و سوئیچ درب را خارج کنید. در این حالت باید میکروسوییچ ها را در حالت بسته بودن و یا باز بودن درب دستگاه چک نمایید.

فیوز شیشه ای

در صورت روشن نشدن صفحه نمایش، مشکل می تواند مربوط به فیوز شیشه ای ورودی و یا ترانس روی برد دستگاه باشد. این قسمت از دیگر قسمت‌های مایکروویو در بار نوسانات برق محافظت می‌کند و وقتی نوسان برق شدید پیش بیاید به طور کامل می‌سوزد و یا مایکروفر دیگر کار نخواهد کرد. برای دسترسی به فیوز سرامیکی، که در داخل محفظه‌ی مایکروفر در کنار سیم‌ها قرار دارد، ابتدا برق مایکروفر را از پریز قطع کنید و قاب مایکروفر را در بیاورید. برای تست فیوز می‌توانید از مولتی‌متر استفاده کنید. فیوز سوخته به طور قطع باید تعویض گردد و قابل تعمیر نمی باشد. اگر علت سوختن فیوز نوسانات برق ورودی به مایکروفر باشد می‌توانید به راحتی آن را تعویض کنید و اگر مشکل از خود دستگاه باشد باید مگنترون، دیوید، خازن و های ولتاژ را هم تست کنید. در بعضی مایکروفر های اینورتر به دلیل نداشتن فیوز، برد اصلی آسیب میبیند.

میکروسوئیچ درب مایکروفر

قفل درب

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود مایکروویو یا مایکروفر شما روشن نشود، بخاطر وجود ایراد در قفل درب می باشد. قفل درب از دو بخش تشکیل شده یکی میکرو سوئیچ و یکی قلاب. قلاب از درب بیرون زده و در نگهدارنده ی سوئیچ درب قرار دارد که به قاب ماکروویو سوار شده است. قلاب ها برای تامین نیرو ازکنترل ها با کلید های درب ها تماس می گیرند و همچنین روی نگهدارنده قفل می کنند تا درب بسته شود. قفل درب معمولا از پلاستیک ساخته شده که به درب می چسبند و سوئیچ درب را در هنگام بسته بودن درب درگیر می کنند و بقیه ی کنترل ها را برای تغذیه ماکروویو سیگنال می کنند و معمولا دارای چشمه ای متصل به منظور ایجاد تنش به سمت پایین برای نگه داشتن قلاب ها می باشد. اگر هر کدام از قلاب ها خراب باشند ممکن است درب بسته نشود. اگرهر گونه علائمی از قبیل ترک خوردگی، سایش، تغییر رنگ در مونتاژ قفل درب مشاهده کردید لازم است که قفل درب را عوض کنید. برای این کار باید پنل درب را جدا کنید تا به قفل درب دسترسی داشته باشید. پنل داخلی توسط بست های پلاستیکی بسته شده اند بنابراین موقع باز کردن احتیاط کنید.

ترانس های ولتاژ

ترانس های ولتاژ، توان ac را به dc تبدیل می کند و ولتاژ را به نزدیک 2000 ولت چند برابر می کند. این ولتاژ بالا، توان لازم مگنترون را برای گرم کردن غذا و تولید امواج را فراهم می کند. اگر ترانس خراب شود، مگنترون ولتاژ کافی برای گرم کردن غذا را دریافت نمی کند. در صورتی که ترانس سوخته باشد، باید آن را عوض کنید و قابل تعمیر نمی باشد. به هنگام تعویض قطعات الکترونیکی مایکروویو، به دلیل ولتاژ بسیار بالا، احتمال بروز شوک الکتریکی و برق گرفتگی وجود دارد. بنابراین فقط یک تکنسین متخصص و دوره دیده مجاز به تعویض قطعات می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما