10 نکته بسیار مهم در استفاده از کولر گازی

10 نکته بسیار مهم در استفاده از کولر گازی

( اختصاصی از کورنیدو )

 

١- دو شاخه سيم رابط و پريز کولر را همواره متناسب با جريان مصرفي دستگاه انتخاب کنيد در غیر اینصورت به کولر آسیب جدی وارد می شود .

٢- بهتر است جهت حفاظت از دستگاه و برد الکترونیکی داخل پنل آن يک فيوز مستقل در نظرگرفته شود، زیرا بردهای کولر گازی و خصوصا دستگاه های اینورتر به نوسان برق بسیار حساس می باشند.

3 – فیلتر داخلی پنل دیواری را هر 15 روز بیرون بیاورید و با آب بشویید این کار باعث سرمای بیشتر و طول عمر دستگاه شما می شود .

٤ – محل نصب  یونیت  بیرونی  کولر گازی  را به گونه اي در نظر بگيريد تا از تابش مستقيم نور آفتاب يا باران مصون باشد.

٥ – همواره ترموستات را بر دماي مناسب و مورد نياز قرار دهيد تا از مصرف بي رويه برق و يا استهلاک بي مورد کولر جلوگیری شود . تنظیم دمای 20 درجه برای تابستان مناسب می باشد .

۶- در آغاز فصل گرما قبل از راه اندازي دستگاه شخصا و يا توسط تعميرکار مجرب اجزاء مکانيکي و الکتريکي کولر را مورد بازديد قرار دهيد و پنل آن را سرویس نمایید و یا در صورت کم کردن گاز ، دستگاه را شارژ تکمیلی نمایید . در مقالات بعدی نحوه ی شارژ گاز را برای شما توضیح خواهیم داد .

۷- از انجا که در ساعات اوليه شب ولتاژ کمترين سطح ممکنه را داراست تا حد ممکن از کولر استفاده نکنيد اين مسئله کمپرسور را تحت فشار قرار داده و ازعمر و دوام آن می کاهد .

8 – هر یک ماه یونیت بیرونی دستگاه که در هوای آزاد نصب است با فشار آب بشویید تا گرد و غبار آن خارج شود، این امر در سرما دهی بیشتر، بسیار موثر است .

9 – تا حد امکان سرویس دستگاه های ایستاده را خودتان انجام ندهید بدلیل اینکه دارای برق سه فاز می باشند و خطر برق گرفتگی زیادی در آنها وجود دارد .

10 –ظرفیت مناسب برای محیطی که در آن هستید انتخاب کنید.نحوه انتخاب ظرفیت مناسب برای محیطهای مختلف اعم از مسکونی ، تجاری و اداری را در مقالات بعد توضیح خواهیم داد.

 

کولر گازی

کولر گازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما