نحوه تمیز کردن کویل یخچال (کندانسور)

نحوه تمیز کردن کویل یخچال

آموزش صفر تا صد تمیز کردن کوندانسور یخچال

ممکن است گاهی برایتان سوال پیش بیاید که چرا مواد داخل یخچال مثل قبل سرد نمیشوند. یکی از دلایل این موضوع عدم عملکرد صحیح کندانسور یخچال است. گاهی با یک تمیز کاری چند دقیقه ای کندانسور(کویل) به حالت قبل برمیگردد و داخل یخچال مانند گذشته خنک میشود. کویل یا کندانسور در قسمت پشتی یخچال یا بعضا در زیر یخچال قرار دارند که با انتقال گرمای یخچال به محیط بیرونی، وظیفه خنک نگه داشتن یخچال را به عهده دارند.  

وقتی خاک، گرد و غبار و موها سیم پیچ های کندانسور را می پوشانند ، لوله های کویل  قادر به آزاد سازی گرما به طور موثر نیستند ، و این باعث می شود کمپرسور طولانی تر و سخت تر از آنچه طراحی شده بود کار کند. پس تمیز کردن کویل ها که یک کار ساده است میتواند به افزایش طول عمر یخچال کمک بسیاری بکند. توصیه میشود حتما در برنامه تمیز کردن یخچال حواستان به گردگیری کویل نیز باشد.

تمیز کردن کویل یخچال را شما می توانید فقط در عرض چند دقیقه انجام دهید تا عملکرد یخچال را بهبود بخشد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه کاهش 35 درصدی هزینه‎‌ برق شود. این به نوبه خود منجر به طول عمر بسیار کمتری برای دستگاه شما می شود. یخچال شما باید 12 تا 14 سال دوام داشته باشد.

آنچه برای تمیز کردن کویل نیاز دارید

  • جارو برقی
  • برس تمیز کردن کویل در فروشگاهی که قطعات لوازم خانگی فروخته می شود
نحوه تمیز کردن کویل های یخچال

مراحل تمیز کردن کویل

به طور کلی دو مکان وجود دارد که می توانید کویل های یخچال خود را پیدا کنید. یا در زیر یخچال قرار دارند از جلو یا در پشت یخچال قابل دسترسی هستند.

1- قبل از شروع این کار یخچال خود را از برق بکشید.

2- لوله های کویل یخچال را پیدا کنید.

3- پنجره مشبک یا صفحه دسترسی را بردارید تا لوله های سیم‌پیچ مانند را ببینید.

4- به کمک جاروبرقی روی لوله های کندانسور را تمیز کنید و سپس با استفاده از برس تمیز کننده آلودگی، گرد و غبار باقی  ماندهرا از روی لوله ها و سیم پیچ پاک کنید. توجه داشته باشید که هیچ گونه فشاری به لوله ها وارد نشود.

5-یخچال را دوباره به برق وصل کنید.

به همین راحتی یخچال شما پس از این تمیزکاری بهتر کار می کند ، بهتر خنک می شود و بنابراین از غذا و مواد داخلش بهتر محافظت می کنید. ارزش چند دقیقه وقت را نداشت؟

تمیز کردن و نگهداری یخچال و فریزر شما کاری سنگین نیست، با صرف چند دقیقه وقت و چند دستورالعمل ساده میتوانید از باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش طول عمر یخچال شوید.

بعضی از یخچال های جنرال الکتریک در قسمت بالای دستگاه سیم پیچ دارند. در این صورت ، برق قطع کننده مدار را قطع کرده و دستورالعمل های سازنده را برای ادامه کار دنبال کنید.

ثبت درخواست تعمیرات یخچال و ساید بای ساید ثبت درخواست تعمیرات یخچال و ساید بای ساید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما