مهم ‌ترین دلایل انفجاری روشن شدن پکیج

5 دلیل انفجاری روشن شدن پکیج

مهم ‌ترین دلایل انفجاری روشن شدن پکیج

جایگزین کردن پکیج دیواری به جای موتورخانه به عنوان سیستم گرمایشی منازل بسیاری از مشکلات افراد را حل کرده است، چرا که تنظیمات گرمایش واحد خود را به راحتی میتوانید تغییر دهید و به میزان دلخواهتان برسانید. اما پکبج های دیواری در گذر زمان، عدم مراقبت صحیح و مشکلات فنی دچار ایراداتی میشوند که حضور یک تکنسین فنی را می‌طلبد. در این مقاله از کورنیدو به بررسی یکی از مشکلات رایج پکیج ها، مهم ‌ترین دلایل انفجاری روشن شدن پکیج ، می‌پردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید و در صورت بروز هر گونه عملکرد غیرعادی در پکیج تان با کارشناسان مرکز کورنیدو تماس حاصل فرمایید.

مهم‌ترین دلایل انفجاری روشن شدن پکیج عبارتند از:

1- تنظیم نبودن فاصله الکترود جرقه زن

باید توجه داشته باشید که بیش از حد بودن فاصله بین الکترود جرقه زن و سطح مشعل پکیج، باعث میشود که پکیج دیر روشن شود. همچنین ممکن است هنگام روشن شدن شاهد حالتی مانند انفجار باشید. پس باید هنگام نصب پکیج به این مورد توجه فرمایید و در صورت مشاهد این مشکل، فاصله بین الکترود جرقه زن و شعله پکیج را به میزان استاندارد یعنی 3.5 میلیمتر برسانید. مهم ‌ترین دلای

2- مشکلات مربوط به دودکش

یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به پکیج ها، خرابی های دودکش می‌باشد که میتواند منجر به انفجاری روشن شدن پکیج نیز شود. دلیل این موضوع آن است که اگر مواد حاصل از احتراق نتوانند از دودکش خارج شوند و در بدنه آن رسوب کنند باعث میشود میزان مکش و دهش پکیج تغییر کند. یکی دیگر از مشکلات دودکش این است که اگر نصب آن به طور صحیح انجام نشده باشد شعله پکیج به حالت انفجاری روشن خواهد شد. پس توصیه میشود اگر با چنین مشکلی مواجه شدید در ابتدا از سالم بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنید.

3- درست عمل نکردن جرقه زن

جرقه زن پکیج اگر درست عمل نکند پس چند بار که باعث میشود که یک حالت انفجاری به شعله بدهد. عواملی همچون معیوب بودن ترانس جرقه زن، جریان نامناسب برق و اکسید شدن الکترود آن باعث میشوند که جرقه‌زن عملکرد صحیحی نداشته باشد. در صورت بروز این مشکلات باید جرقه زن تعویض شود.

4- تنظیمات نادرست شیرگاز

تنظیم نبود شیرگار پکیج مشکلاتی ایجاد میکند که یکی از آنها همین انفجاری روشن شدن دستگاه است. جهت تنظیم دقیق و درست شیرگار پکیج حتما باید با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید تا با حضور در محل این کار را انجام دهد. در صورت نیاز میتوانید با مرکز کورنیدو و کارشناسان تعمیرات تخصصی پکیج تماس حاصل فرمایید.

5- انسداد و گرفتگی سوراخ‌های شعله

آخرین عاملی احتمالی که باید بررسی شود، گرفتگی سوراخ های شعله پکیج است که در گذر زمان ممکن است مسدود شوند. میتوانید با کمک یک مسواک یا برس سطح مشعل پکیج را به صورت دوره ای تمیز کنید تا از این اتفاق پیشگیری کنید.

سخن پایانی

توصیه میشود جهت جلوگیری از وقوع این مشکل و مشکلات احتمالی دیگر، سرویس دوره‌ای پکیج را در برنامه خود قرار دهید. مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی کورنیدو با برخورداری از تکنسین های مجرب آماده ارائه خدمات مربوط به تعمیر و سرویس تمامی برندهای پکیج از جمله گلدیران، ایساتیس، ایران رادیاتور، لورچ، بوتان و سایر برندهای موجود در بازار می باشد.  مهم ‌ترین دلایل انفجاری روشن شدن پکیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما