مهمترین دلایل سروصدای یخچال

علت سروصدای یخچال

چرا یخچال سر و صدای زیادی دارد؟

همه یخچال‌ها کمی سروصدا می کنند و این اتفاق غیرعادی نیست. اما چه اتفاقی می‌افتد که صدایی ناآشنا یا آزار دهنده (یا حتی بلند) از یخچال می‌شنوید؟ اگر یخچال پر سر و صدای شما با مشکلات دیگری از جمله سرد نکردن غذا ، عدم یخ سازی یا گرمای زیادی که از زیر دستگاه بیرون می آید، عاقلانه است که در اسرع وقت با یک تعمیرکار تماس بگیرید. در این مقاله از کورنیدو مهمترین دلایل سروصدای یخچال را بررسی میکنیم و راه حلی برای هر کدام ارائه میدهیم. مهمترین دلایل سروصدای یخچال

با ما همراه باشید و در صورت نیاز به تعمیرات یخچال یا سرویس دوره ای یخچال‌تان با کارشناسان ما در مرکز کورنیدو تماس حاصل فرمایید. 

1.صدای لرزیدن از زیر یخچال می آید

اگر از زیر یخچال صدای لرزیدن شنیده میشود احتمالا مشکل از محفظه تخلیه است.

راه حل: فقط کافی است محفظه تخلیه را در جای خود محکم کنید. ” محفظه  تخلیه در زیر یخچال قرار دارد و تقریباً یک اینچ از کف زمین فاصله دارد.

2.از پشت یخچال صدا می آید

نویزهای  پر سر و صدایی که از پشت یخچال می آید احتمالاً مربوط به فن کندانسور یا کمپرسور است.

راه حل: اگر مطمن هستید که صدای شنیده شده مربوط به فن کندانسور است، سعی کنید گرد و غبار و بقایای احتمالی بین پره های فن را با استفاده از یک برس نرم پاک کنید. قبل از تمیز کردن کمپرسور و اقدام به هر گونه تعمیرات یخچال‌فریزر و ساید بای ساید یا تماس با تکنسین حتما یخچال خود را از برق بکشید.

3.از داخل یخچال صدای جیر جیر یا تق تق می آید

صدایی را در داخل یخچال می شنوید که صدای جیر جیر یا تق تق  به نظر می رسد؟ احتمالاً این فن گردش هوا است که هوا را از میان قسمت های مختلف فریزر و یخچال با فشار به گردش درمی‌آورد. فن گردش هوا در پشت یک صفحه دسترسی در پشت یخچال قرار دارد.

راه حل:  با فشار دادن سوئیچ نور در فریزر می توانید اطمینان حاصل کنید که این مشکل مربوط  به فن گردش هوا است یا نه. اگر فن گردش هوا این صدا را ایجاد کرده باشد، با این کار صدای یخچال بیشتر می شود. موتورهای فن در یخچال ها به طرق مختلف ممکن است خراب شوند ، اما یکی از رایج ترین روش ها ورود یک حشره به داخل فن است. ممکن است شما هیچ صدایی هم نشنوید ، زیرا حیوان مانع از کار فن یخچال می شود. در این موارد تعویض فنِ پر سروصدا بهترین راه حل است.

علت سروصدای یخچال

4.داخل یخچال صدایی جیر جیر شبیه پرنده دارد

اگر چنین صدایی از داخل یخچال شنیدید احتمالا فن اواپراتور از کار افتاده است. در صورت بروز مشکل در فن اواپراتور داخل یخچال سرد نخواهد شد.

با برداشتن محتویات داخل فریزر میتوانید در پنل داخلی فریزر،  فن اواپراتور را ببینید. برای باز کردن آن به یک پیچ گوشتی نیاز دارید. با چرخاندن تیغه عملکرد صحیح  آن را بررسی کنید. سیم‌ها و همه اجزا را از نظر سایش بررسی کنید.اگر تیغه فن آزادانه حرکت نکند، یا نشانه هایی از آسیب یا خوردگی روی سیم‌ها یا اتصالات وجود داشته باشد، ممکن است لازم باشد این قطعات یخچال را تعویض کنید.

5.از داخل یخچال صدای ضربه زدن می آید

شنیدن چنین صدایی نشانه خراب شدن کندانسور یا عملکرد نادرست موتور فن است. فن احتمالاً خیلی داغ است یا به سختی کار میکند.

6.از یخساز یخچال صدای کلیک می آید

اگر چنین صدایی از یخ ساز می‌شنوید می تواند به معنی شل بودن یا عدم اتصال شیر آب به منبع تغذیه باشد. اگر اخیراً یخچال را جابجا کرده اید ، یک اتصال نادرست می تواند از کارکرد صحیح  یخ ساز جلوگیری کند. پس اتصالات را بررسی کنید یا با یک تکنسین فنی یخچال تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که هر صدایی نشانه یک مشکل در یخچال نیست، به عنوان مثال صدایی شبیه شُرشُر صدای غلیان فریون در اواپراتور است که برای خنک کردن یخچال انجام میشود. مهمترین دلایل سروصدای  یخچال

ثبت درخواست تعمیرات یخچال و ساید بای ساید ثبت درخواست تعمیرات یخچال و ساید بای ساید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما