مقایسه کولرگازی های پنجره ای و دیواری

مقایسه کولرهای  گازی پنجره ای و دیواری

( اختصاصی از کورنیدو )

کولرگازی دیواری یا همان اسپیلت دستگاهی است که یونیت داخلی آن به دیوار نصب می شود. کولر گازی پنجره ای دستگاهی است که همانطور که از اسم آن پیداست پشت پنجره و یا جایی که پشت آن رو به فضای باز است، نصب می شود.

هر دو نوع کولرگازی دارای مشابهاتی از قبیل قیمت، سرمادهی خوب و ….می باشند.

تهویه مطبوع دیواری و یا پنجره ای بسیار مقرون به صرفه تر از تهویه مطبوع مرکزی نظیر داکت اسپیلت می باشند. برخی از تفاوت های اصلی این دو نوع کولرگازی در زیر آورده شده است.

1 –  کولرگازی دیواری

همانطور که می دانید کولرگازی دیواری توسط دو لوله ای که به کندانسور در بیرون محیط خانه نصب شده است، متصل می باشد. به همین دلیل هوایی از محیط خارج به محیط داخل انتقال پیدا نمی کند و اتلاف انرژی بسیار کمتر می باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشند. از طرفی سرویس پنل در کولرگازی دیواری بسیار راحت تر از کولر پنجره ای می باشد.

نصب کولرگازی دیواری سخت تر از پنجره ای می باشد زیرا قطعا به یک وردست برای کمک نیاز داریم. در نصب این نوع کولرها به کندن دیوار و سوراخ کاری احتیاج داریم که در بعضی مواقع صاحب خانه ها اجازه چنین کاری را نمی دهند.

از لحاظ اقتصادی هم در نصب اولیه هزینه بر می باشند ولی به مرور زمان هزینه اش جبران می شود.

از دیگر مزیت های این نوع کولر می توان به این موضوع اشاره کرد که دیگر پنجره اشغال نمی شود و در روزهایی که هوا مساعد است می توان از هوای تازه بیرون استفاده کرد و راحت پنجره را باز و بست کرد.

از مزیت های دیگر کولرگازی دیواری می توان به مصرف برق خیلی کمتر آن نسبت به کولر پنجره ای نام برد.

 

2 –  کولرگازی پنجره ای

به طور کلی، کولر گازی پنجره ای، بیشتر در جاهایی که مصرف برق آنجا B  می باشند ( مثل شما ل و جنوب کشور )محبوب تر می باشند، زیرا با هزینه های پایین، کارایی بالاتری دارند.

نصب کولرهای پنجره ای بسیار ساده می باشند و به یک نصاب حرفه ای نیازی نمی باشد. فقط به یک محیط بزرگ در پشت پنجره نیاز می باشد.

از نظر اقتصادی هزینه ی نصب آن بسیار پایین می باشد و خودتان هم می توانید آن را نصب کنید.

کولرگازی های پنجره ای به طور دائمی نصب نشده و باید در طول زمستان برای جلوگیری از آسیب به طور کامل پوشیده شده و یا در داخل محیط بسته نگهداری شود.

ضعف دستگاه های پنجره ای این است که شما باید بخشی از پنجره خود را از بین ببرید و تهویه طبیعی هوا و نور خورشید را در اتاق خود کاهش دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 thoughts on “مقایسه کولرگازی های پنجره ای و دیواری

    • Kornido says:

      بله …. به دلیل اینکه دارای موتور پیستونی می باشند، کاملا مناسب هستش…

    • Kornido says:

      با نگاه کردن به علامتهای R.L.A و F.L.A و یا NA که بر روی کمپرسور و یا برچسب کنار کندانسور چسبیده است و اعدادی که جلوی آن ها نوشته شده است متوجه مقدار آمپر مصرفی می شوید…
      در کل کولر پنجره ای به دلیل اینکه دارای کمپرسور پیستونی می باشد برق خیلی زیادی مصرف می کند.

    • Kornido says:

      بله دوست عزیز. به دلیل اینکه کمپرسور پیستونی هستش و دلیل مهمتر اینکه کولر پنجره ای شیر سرویس ندارد و باید از داخل لوله بریده و شیر والو به آن جوش داده شود، در نتیجه هزینه ها نسبت به اسپلیت معمولی مقداری بالاتر هستش.

  1. Fallah says:

    کولر پنجره ای نو بگیرم یا دست دوم؟ پیشنهاد شما چیه؟
    سامسونگ ۲۵۰۰۰ رو میتونم با ۹۰۰ تومن بگیرم دست دوم.

    • Kornido says:

      اگر با این قیمتی که پیدا کردید به شرط سالم بودن و تست کردن در خریدش شک نکنید.

  2. ahmad says:

    با سلام.میخوام یه کولر گازی بگیرم برای منطقه ماهشهر جنوب.لطفا راهنمایی کنید که چه برند و نوعی بگیرم که به مشکل بر نخوره؟

    • Kornido says:

      دوست گرامی اکه هزینش واستون مهم نیست میتونید اجنرال کمپرسور پیستونی بگیرید و تا چندین سال با رعایت اصول گفته شده بدون مشکل از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما