ماشین ظرفشویی چیست ؟

ماشین ظرفشویی چیست ؟

(اختصاصی از کورنیدو)

ماشین ظرف شویی بر خلاف تصور ما بیشینه ای طولانی نزدیک به 160 سال دارد و انسان ها از دیرباز به فکر شستن ظرف و ظروف خود توسط این دستگاه بوده اند.

اولین ماشین ظرفشویی در حدود سال 1850 میلادی اختراع شد، اما مانند دستگاه های شستشوی لباس، دستگاه های بسیار بزرگ بودند که از انرژی بخار و منابع آب گرم برای خیساندن بسیاری از ظروف در یک زمان استفاده می کردند.

به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی تغییراتی در این دستگاه بوجود آمد تا اینکه در سال 1970 با صنعتی شدن کشورها و سر کار رفتن خانم ها نیاز شدیدی به این دستگاه پیدا شد تا امروز به یکی از وسایل ضروری خانه ها تبدیل شده است.

همه صنایع لوازم خانگی با موضوع چگونگی جذب مشتری بیشتر، برای محصول خود مبارزه می کنند. برای ماشین های ظرفشویی، بازار همچنان در حال رشد است، زیرا میدان گسترده تری نسبت به سایر لوازم خانگی داردبه طور مثال 99.7 درصد خانوارهای آمریکایی و اروپایی دارای یخچال و فریزر هستند، اما تنها 57 درصد، از ماشین های ظرفشویی استفاده می کنند. این درصدها برای تولید کنندگان ماشین ظرفشویی امیدوار کننده بوده است، اما نشان می دهد که مشتریان بالقوه که ماشین های ظرفشویی ندارند، ممکن است متوجه شوند که این وسایل مزایای بیشتری نسبت به شستن ظرف ها نسبت به دست دارند. برای جذب مشتری ها، آخرین پیشرفت در ساخت ماشین ظرفشویی، گزینه بهداشتی سازی با چرخه حرارت بالا برای کشتن باکتری ها می باشد. کم کردن صدا، بهره وری انرژی، و تمیزتر کردن ظروف، ویژگی هایی هستند که به طور مداوم بهبود می یابند.

اساسا یک ماشین ظرفشویی، یک ربات است که ظرف غذای کثیف را تمیز کرده و با آب شستشو می دهد.

 انسان ها باید ظرف ها را درون آن بچینند، مواد شوینده را اضافه کنند، سیکل های شستشوی مناسب را تنظیم کرده و آن را روشن کنند. طبق مراحل زیر:

1 – آب به دستگاه وارد می شود.

2 – آب را به درجه حرارت مناسب می رساند.

3 – مواد شوینده به طور خودکار در زمان مناسب باز می شود.

4 – پاشش آب توسط جت پمپ صورت می گیرد تا ظروف را تمیز کند.

5 – آب کثیف تخلیه می شود.

6 – آب را دوباره پاشش می کند.

7 – آب دوباره تخلیه می شود.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی های خود را کنترل می کند تا مطمئن شود همه چیز درست کار می کند. سنسور، دمای آب را تشخیص می دهد. ماشین ظرفشویی از گرمای بیش از حد و یا آسیب رساندن به ظروف جلوگیری می کند. یکی دیگر از سنسورها می تواند تشحیص دهد که آیا سطح آب زیاد است یا نه و عملکرد تخلیه را فعال می کند تا ماشین ظرفشویی را از سرریز نگه دارد. برخی از ماشین های ظرفشویی حتی دارای سنسورهایی هستند که می توانند آب پاکی از ظروف را شناسایی کنند. هنگامی که آب به اندازه کافی روشن است، ماشین ظرفشویی می داند که ظروف تمیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما