آشنایی با ماشین خشک کن لباس

ماشین خشک کن لباس

یکی از قسمت های مهم ماشین لباسشویی، خشک کن آن می باشد. امروزه این امر را دستگاه های جداگانه ای نیز انجام می دهند. کار مهم خشک کن لباس، به جریان درآوردن هوای گرم در بین لباس های مرطوب و در محدوده زمانی مشخص شده، بوسیله کاربر می باشد.

در ادامه این مرحله و قبل از به انتها رسیدن زمان انتخاب شده، خشک کردن لباس ها مدتی بدون حرارت انجام می شود. این عمل موجب می شود لباس ها با چروک خیلی کمتری از ماشین خارج شوند.

در مدل های قدیمی تر خشک کن ها، تنظیم دما و کنترل آن بسیار ساده تر بود ولی امروزه با پیشرفت علم، کنترل دما و رطوبت به وسیلهِ حسگرهای موجود در دستگاه سنجیده می شود. این حسگرها میزان رطوبت لباس ها را اندازه گرفته و طبق دستوری که ما برای میزان خشک شدن آن به دستگاه داده ایم، عمل کرده و لباس را به همان میزان خشک می کنند.

از مزیت هایی که ماشین خشک کن لباس دارد می توان به فرآیند خودکار خشک کردن، جلوگیری از درهم شدن، مچاله شدن و خاصیت ضد چروکی آن اشاره کرد.

ماشین های خشک کن به دو مدل برقی اتوماتیک و گازی اتوماتیک تقسیم می شوند که در بازار امروزی مدل های برقی موجود می باشند و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

در اینجا انواع ماشین خشک کن برقی اتوماتیک را برای شما نام برده و در مقاله های بعدی به طور اختصاصی درمورد آن ها بحث می کنیم.

ماشین های خشک کن برقی به شش دسته زیر تقسیم می شوند:

1 – ماشین خشک کنِ کندانسوری

2 – ماشین خشک کنِ دارای سیستم مکشی

3 – ماشین خشک کن با سیستم تهویه از جلو

4 – ماشین های خشک کن با سیستم متراکم شده

5 – ماشین های خشک کنِ اتوماتیک با پمپ حرارتی

6 – ماشین های خشک کنِ اتوماتیک برقی

در مقاله های بعدی به طور مفصل در مورد خشک کن ها بحث خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما