چرا داکت اسپلیت و کولرگازی سر و صداهای زیادی دارد | قسمت اول

سروصداهای زیاد داکت اسپلیت و دلیل آن

سر و صداهای زیاد داکت اسپلیت و کولرگازی به چه علت است؟

کولرهای گازی امروز کم‌صداتر و آرام تر از همیشه هستند و ما می خواهیم مطمئن شویم که کولر شما همین طور باقی می ماند. کولرهای گازی و داکت اسپلیت هم مانند سایر لوازم برقی خانگی در گذر زمان، استفاده نادرست، نوسانات برق یا هر دلیل دیگری ممکن است در عملکرد طبیعی‌شان اختلال ایجاد شود. کولرهایی با بازده بالا از فناوری کاهش صدا و کمپرسورهای دو مرحله ای (سرعت متغیر) استفاده می کنند تا سطح صدا را زیر 55 دسی بل نگه دارند. بنابراین اگر هنگام کار عادی کولر صداهای غیرمعمولی از کولر گازی خود می شنوید، ساده از کنار آنها عبور نکنید، زیرا این می تواند نشانه نیاز به تعمیر یا ارتقا دستگاه باشد.

نادیده گرفتن صداهای غیرعادی کولر می تواند مسائل جزئی را به مشکلاتی باهزینه‌های زیاد تبدیل کند. هرچه زودتر بتوانید علت نویز را تشخیص دهید و مشکلات کولر خود را برطرف کنید، بهتر است. در این مقاله از کورنیدو سروصداهای زیاد داکت اسپلیت و دلیل آن را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید و در صورت نیاز به تعمیرات کولرگازی و داکت اسپلیت خود با ما تماس(02188543032) بگیرید. سروصداهای 

1- صدای کوبیدن

صدای کوبیدن معمولاً نشانه این است که در داخل کمپرسور تهویه هوا یک قطعه‌ شل یا شکسته وجود دارد – میله اتصال، پین پیستون یا میل لنگ – یا شاید دمنده داخلی کولر شما تعادل ندارد. همچنین ممکن است سر و صدا از نیاز به تعویض کمپرسور در سیستم شما حکایت کند.

2-صدای تق تق

صدای تق تق نشانه دیگری از یک قطعه شل یا بدون تعادل است. ممکن است قطعات داخل کولر خراب شده باشند یا ممکن است خود کمپرسور شل شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. این صدا همچنین می تواند بدین معنی باشد که دمنده داخلی یا فن و تیغه‌های آن از تعادل خارج شده و به قطعات دیگر ضربه می زند. اگر این موارد نادیده گرفته شوند و به موقع رسیدگی نشود منجر به مشکلات بزرگتری میشوند.

سروصدای زیاد داکت اسپلیت


3- صدای کلیک کردن

شنیدن صدای کلیک در هنگام روشن و خاموش کردن دستگاه طبیعی است ولی صدای مداوم کلیک طبیعی نیست. این می تواند نشانه ای از کنترل معیوب یا خرابی ترموستات باشد. قطعات الکتریکی زیادی در کولر شما وجود دارد، بنابراین توجه به صداها و مشکلات احتمالی در اسرع وقت و قبل از اینکه مشکلات بزرگتری ایجاد شود، امری حیاتی و مهم است.

4-صدای وز وز

سر و صدای زیاد کولر شما می‌تواند یکی از دلایل زیر را داشته باشد:

  • قطعات سست یا شل
  • موتور فن شل یا در معرض خرابی است
  • تیغه های فن شل یا از حالت تعادل خارج هستند
  • خطوط مس از بیرون به داخل به چیزی می مالند
  • سیم پیچ کندانسور باید تمیز شود
  • فیلتر هوا باید عوض شود
  • دمنده هوا در حال خراب شدن یا عدم تعادل است
  • نشت کولر و در نتیجه یخ زدن تهویه مطبوع

درصورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد طبیعی دستگاه کولرگازی یا داکت اسپلیت حتما با یک متخصص تعمیرات کولرگازی و داکت اسپلیت تماس بگیرید. ما در شرکت کورنیدو با داشتن متخصصان و تکنسین های مجرب و با سابقه ی کاری بالا در زمینه تعمیرات کولرگازی و داکت اسپلیت انواع برندها از جمله جنرال ، سامسونگ ، ال جی ، اجنرال، توشیبا و … در خدمت شما هستیم. با شماره تماس 88543032-021 تماس بگیرید و در خواست تعمیر دستگاه خود را ثبت کنید .

قسمت دوم مقاله

ثبت درخواست تعمیرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما