راهنمای خرید رادیاتور

رادیاتور پکیج گرمایشی

راهنمای خرید رادیاتور

 ( اختصاصی از کورنیدو)

با رسیدن فصل سرما و سردتر شدن هوا، بسیاری از خانه ها مجبور به اضافه کردن رادیاتورها می شوند. گروه کورنیدو در اینجا شما را با اقسام رادیاتورهای موجود در کشور آشنا می کند تا کاربران و یا سازندگان بتوانند راحت تر و با آگاهی بیشتر در این زمینه رادیاتورهای خود را انتخاب کنند.

در ابتدا طرز کار و گرمادهی رادیاتور را بررسی می کنیم:

به روزترین وسیله برای گرمایش خانه ها و اتاق ها رادیاتور می باشد.  رادیاتورها  گرمای خود را از طریق تابش به هوای خانه منتقل می کنند بدین صورت که هوای بالای رادیاتور (هوای گرم) به دلیل سبک بودن  به طرف بالا حرکت می کند و هوای سرد منزل جایگزین آن می شود که در مدت کوتاهی باعث چرخش جریان هوای اتاق شده و اتاق را گرم می کند.

رادیوتورها از لحاظ ظاهری به دسته تقسیم می شوند که در زیر آن ها را معرفی می کنیم.

1 – رادیاتور پره ای

رادیاتورهای پره ای از چند پره متصل به هم تشکیل می شوند که این پره ها بسته به نوع رادیاتور و جنس آن  به سه روش اتصال پرسی جوشی ، اتصال توسط مغزی چپ گرد و یا راست گرد و  بوش فشاری، به یکدیگر وصل شده اند.

مقدار گرمای مناسب برای فضای مورد نظر را می توان با مشخص کردن تعداد پره های این مدل از رادیاتور به دست آورد. در اغلب این رادیوتورها جنس پره ها از آلومینیوم است، چرا که آلومینیوم منتقل کننده بهتر گرما می باشد.

از مزیت های رادیاتور پره ای با توجه به اینکه گران تر از مدل های پنلی می باشند می توان به امکان کم کردن یا زیادکردن پره ها، قابلیت عوض کردن پره های آسیب دیده و مقاومت بيشتر جنس آلومينيوم،  نسبت به فولاد(مدل های پنلی) در مقابل زنگ زدگی اشاره کرد.

2 – رادیاتورهای قرنیزی

استفاده از گرمایش قرنیزی بدلیل اشغال نکردن محیط، جایگزین قرنیزهای متداول استفاده شده در پروژه ها، اعم از خانگی ، اداری و یا حتی تجاری شده و با ظاهر و ابعادی در حد قرنیز گرمایش محیط را فراهم می نماید. رادیوتورهای قرنیزی گرمای بهتری تولید کرده ولی در عوض مصرف انرژی بسیار بالایی دارند و برای اقشار متوسط جامعه اصلا به صرفه نیستند و قابل پیشنهاد نمی باشند.

رادياتور قرنيزی

3 – رادیاتورهای  لوله ای

رادیاتورهای  لوله ای ساده ترین نوع رادیاتور می باشند که از لوله های سیاه یا گالوانیزه و به اندازه های مختلف ساخته شده اند. ممکن است به صورت لوله های پیچ در پیچ و یا به طور موازی توسط دو لوله با قطر زیاد متصل شده باشند، از یک طرف آب گرم به آن واردشده و پس از تبادل گرما از طرف دیگر رادیاتور خارج می شود. این مدل ها کاربران زیادی ندارند و برای جاهایی که تبادل گرما زیاد مهم نیست مثل انباری ها استفاده می شود.

4 –  رادیاتورهای پنلی

رادیاتورهای پنلی با استفاده از جنس فولاد تولید می شوند به همین دلیل در دسته ی رادیاتورهای فولاد قرار می گیرند و طریقه نصب آن ها همانند رادیاتورهای پره ای بر روی دیوار می باشد.

به دلیل شکیل بودن و زیبایی به شدت فروش بالایی داشته و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

قیمت پایین تر آن نسبت به پره ای، تولید گرمای مناسب و یکدست بودن آن، باعث محبوبیت آن شده است.

این رادیاتورها در سایزهای مختلف 80 سانتی ،100 سانتی ، 120 سانتی و بالاتر تولید می شوند. از مزایای این رادیاتور سطح گرمای یکسان، زیبایی ظاهری و نصب از هر دو طرف می توان نام برد و از عیب های آن این است که امکان افزایش یا کاهش سایز ندارد و در صورت سوراخ شدن کل آن باید عوض شود.

رادیاتور پنلی

4 thoughts on “راهنمای خرید رادیاتور

    • Kornido says:

      بستگی به هزینه ای که میکنین داره…اگر از پنجره های دو جداره استفاده می کنین از رادیاتور پنلی استفاده کنین چون خیلی به صرفه تر و شیک تر هستش.

  1. زندیانی says:

    دوست عزیز من برای دو تا از اتاق هام گرفتم و راضی نیستم.برای اتاق های کوچیک جواب میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما