بررسی ساختار جاروبرقی (راهنمای خرید جاروبرقی)

بررسی ساختار جاروبرقی

راهنما کامل خرید جاروبرقی

جاروبرقی خوب کلید داشتن یک خانه تمیز است. همانطور که می‌دانید جاروبرقی ها در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و می‌توانید با درنظر گرفتن بودجه، قابلیت‌های جاروبرقی و میزان نیازتان مدل مناسب خود را انتخاب کنید. اساس کار همه مدل‌های جاروبرقی مکش و تمیز کردن فضا است اما هر کدام با توجه به شرکت سازنده‌ی خود قدرت و مکش متفاوتی دارند. در این مقاله از کورنیدو نکات مهمی را که برای انتخاب و خرید جاروبرقی مهم است برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

برای تعمیر جاروبرقی با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

انواع مدل‌های جاروبرقی

  • جاروبرقی ایستاده یا عصایی
  • جاروبرقی خوابیده

از ویژگی ها بارز جاروبرقی ایستاده این است که سیستم سیم جمع کن ندارند و همچنین لوله خرطومی ندارد، سیم این جاروبرقی را باید روی گیره هایی که روی بدنه آن تعبیه شده جمع کنید. این مدل جاروبرقی چون مخزن زباله کوچکی دارند معمولا برای فضاهای کوچک توصیه میشوند. جاروبرقی خوابیده همان نوع معمول جاروبرقی است که بیشترین از محبوبیت بیشتری برخورداراست.

جاروبرقی‌های خانگی

  • جاروبرقی کیسه‌ای
  • جاروبرقی مخزنی(بدون کیسه) 

برخی از مدل های جاروبرقی دارای کیسه پارچه‌ای هستند که میتوان همواره آن را تخلیه، تمیز و استفاده کرد. در مدل های دیگر، میتوان از کیسه های کاغذی و یکبار مصرف استفاده کرد. برای تهیه کیسه های یکبار مصرف و کاغذی جاروبرقی باید بر اساس مدل جاروبرقی آن را خریداری کنید.  

اما جاروبرقی‌های بدون کیسه(مخزنی) همانطور که از اسم آنها مشخص است، دارای یک مخزن پلاستیکی هستند که آشغال و زباله‌های مکیده شده در آنجا جمع و نگهداری می‌شود. در ادامه به بررسی سایر امکانات جاروبرقی های مختلف می‌پردازیم.

جاروبرقی مخزنی

عملکرد لوله تلسکوپی جاروبرقی

ویژگی قابل توجه این لوله‌ها قابلیت تنظیم آنها بر اساس قد افراد است به این شکل که قسمت بالا و پایین لوله روی هم می‌لغزد تا در اندازه دلخواه تنظیم شود، این همان قابلیت تلسکوپی است.

عملکرد لوله خرطومی

لوله خرطومی همانطور که می‌دانید بسیار انعطاف پذیر است فقط باید دقت شود که دچار تاخوردگی نشود که آسیب ببیند. طول لوله های خرطومی ماکزیمم 2 متر است البته باید این نکته را در نظر داشت که اگر طول خرطومی زیاد باشد باعث میشود روی مکش جاروبرقی تاثیر بگذارد و کارایی دستگاه را کمتر کند.

آلارم وضعیت ظرفیت مخزن

این آلارم در جاروبرقی‌های کیسه‌ای تعبیه شده است که در حالت عادی سبز است و هنگام پر شدن مخزن به رنگ قرمز درمی‌آید. اما در جاروبرقی‌های مخزنی نیازی به وجود این آلارم نیست چرا که مخزن زباله شفاف است و میتوان میزان ظرفیت خالی آن را دید.

شکل دستگیره جاروبرقی

در اکثر جاروبرقی های معمولی شکل دستگیره تقریبا یکسان است اما در مدل‌هایی که کمی از نظر هزینه گران‌تر هستند سعی بر این است که دستگیره را طوری طراحی کنند تا دست افراد راحت تر باشد. نکته مهمتر این که دکمه های کنترل قدرت جاروبرقی را روی دستگیره طراحی می‌کنند تا نیازی به خم و راست شدن بیش از حد نباشد. از طرفی نیازی نیست با پا دکمه ها را فشار داد که به خودی خود باعث خراب شدن دکمه میشود.

سیم جمع کن و فیلتر جاروبرقی

نیازی به گفتن ندارد که هر چه سیم برق جاروبرقی طولانی‌تر باشد طرفداران بیشتری دارد. اما همواره به نشانگر سیم برق دقت کنید که بیش از حد سیم کشیده نشود چرا که اتصال آن به بدنه دچار مشکل میشود.

فیلتر جاروبرقی آشغال‌ها و گردوغبار هوای مکیده شده را می‌گیرد تا وارد محفظه موتور نشوند. این فیلتر را هر ازگاهی باید تمز کنید چرا که روی مکش و صدای دستگاه تاثیر سوء دارد.

سخن پایانی

هنگام خرید جاروبرقی سعی کنید بیشتر با توان و قدرت جاروبرقی دقت کنید و در مرحله بعد ظاهر آن را درنظر بگیرید. مورد دیگری باید در نظر داشته باشید انتخاب جاروی بدون کیسه(مخزنی) یا کیسه‌دار است. این نکته را در نظر داشته باشید که مخزن جاروهای بدون کیسه را باید بشویید و در جاروهایی که کیسه آنها نیاز به تعویض دارد باید هر از گاهی هزینه اضافی برای خرید کیسه صرف کنید.

نکته بسیار مهم این که قدرت مکش و قدرت موتور دو مقوله مجزا هستند. قدرت مکش به لوله خرطومی، پارویی و نحوه طراحی جارو بستگی دارد. تست قدرت مکش باید با نصب خرطومی جاروبرقی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما