دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی

دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی

راه کارهای از بین بردن بوی بد ظرفشویی 

یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی، بوی بد آن است که در بعضی از مواقع آن قدر زیاد می شود تا موجب صرف نظر کردن شما از ادامه کار با این دستگاه می‌شود. شاید شما هم به این مشکل برخورد کرده اید در حالی که نمی‌دانید منشا اصلی این بو کجا است و چگونه باید این بودی بد و منزجر کننده را از دستگاه خود از بین ببرید .در ادامه با مقاله ی دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای حل این مشکل ذکر کنیم.

پاک کردن فیلتر تخلیه

ذرات مواد غذایی در فیلتر تخلیه جمع می‌شوند و با توجه به گرم و مرطوب بودن این فضا، بوی بدی شبیه تخم مرغ گندیده یا ماهی فاسد شده ایجاد می‌کنند. لازم است که شما فیلتر را از جای خود خارج کنید و آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید‌ بل توجه به اینکه دسترسی به همه ی قسمت های ریز و طریق فیلتر وکار دشواری است شما می‌توانید برای انجام این کار از یک فرچه کوچک کمک بگیرید .

تمیز کردن بدنه داخلی ظرفشویی

گاهی ممکن است جرم های ظروف در داخل دستگاه باقی بماند و منجر به تولید بوی بد شود. شما میتوانید با استفاده از یک پارچه و مایع ظرفشویی سطوح و زیر ریل ها را تمیز کنید.

تمیزکردن دور درب ظرفشویی

 هنگامی که مقداری از چربی ظرف ها لابه لای واشر درب ظرفشویی جمع شود منجر به تولید بوی بد و نامطبوع می‌شود. فلذا حتما چند وقت یکبار از تمیزی این ناحیه اطمینان حاصل کنید.

شستن سبدهای ظرفشویی

 البته احتمال کمی وجود دارد که بوی بد ناشی از سبد ها باشد اما با این حال باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود و سبدها با دقت در سینک شسته شود

درست نصب نشدن شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

 دقت کنید که نصب نادرست شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی سبب برگشتن آب کثیف از سینک به ظرفشویی می‌شود و تجمع ان، در نهایت موجب بوی بد می‌شود

بعد از بررسی موارد ذکر شده یک فنجان سرکه سفید داخل دستگاه ریخته و دستگاه را روی حالت بالاترین برنامه شست و شو گذاشته تا یک بار از ابتدا تا انتها کار کند و پس از ان، مقدار دو لیوان آب سودا داخل دستگاه بریزید و یک برنامه با درج دمای بالا و مدت کم پیدا کنید. معمولا پس از انجام این کار  دستگاه شما دیگر بوی بد و نامطبوع نمی‌دهد.

سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی

 الزامی است که هر سه ماه یک بار از جرم گیر های ظرفشویی برای دستگاه خود استفاده کنید و پس از ریختن مایع جرم گیر اجازه دهید یک دور شست و شوی بدون ظروف انجام شود. دقت کنید که این کار برای داشتن یک دستگاه ظرفشویی  سالم ضروری می باشد.

کورنیدو مرکز تخصصی تعمیرات ماشین ظرفشویی

مرکز کورنیدو کلیه امور نصب ، سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی شما را با بهترین و مجرب ترین تکنسین ها بر عهده گرفته و شما می توانید برای ثبت درخواست با شماره های موجود در سایت و یا از طریق مراجعه به صفحه ” تعمیر ماشین ظرفشویی” درخواست خود را از طریق فرم موجود در صفحه ثبت کنید.

قابل ذکر است اگر دستگاه شما نیاز به تعویض قطعات داشته باشد مرکز کورنیدو از قطعات اصلی و فابریکی استفاده کرده و به هیچ وجه از قطعات تقلبی و فیک برای تعمیر ماشین ظرفشویی شما استفاده نمی کند.

از اینکه با مقاله ی ” دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی ” با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما