دلایل اصلی آبریزش آب در یخچال

بسیار مشاهده کرده ایم که در بعضی مواقع آب از یخچال سرازیر می شود. این اتفاق چند دلیل می تواند داشته باشد که در این مقاله به آن می پردازیم.

بسته شدن و یا یخ زدن دیفراست

اگر دیفراست یخچال یخ زده باشد و یا گرفته باشد، شروع به چکه کردن می کند. در این موقع بهتر است محفظه خروجی را تمیز کرده و یا قسمت یخ زده را با آب گرم، ذوب نمایید تا مشکل حل شود.

برای تعمیر یخچال در تهران و سایر شهر های ایران با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

قسمت ورودی آب به یخچال

سوپاپ ورودی آب برای تامین آب به مخزن و یخچال باز می شود. اگر شیر ورودی آب ترک خورده باشد یا دارای اتصالی شل باشد، آب از شیر خارج و آبریزش یخچال شروع می شود. دریچه ورودی آب را برای ترک ها بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که اتصالات محکم بسته شده باشد.

اتصالات متصل به مخزن آب

مخزن آب یخچال را به طور دقیق برای پیدا کردن نشتی بررسی کنید. توجه داشته باشید که نشت ممکن است بسیار کوچک و و ریز باشد و با چشم دیده نشود. ولی همان قسمت ترک خورده و یا سوراخ شده یخچال را دچار ایراد می کند. اگر ترک و یا نشتی در مخزن پیدا کردید، به فکر چسباندن آن نباشید و آن را تهیه و تعویض نمایید.

محفظه فیلتر ها

محفظه فیلتر ها را با دقت بازرسی کنید تا ترک نخورده باشند. با دیدن هر گونه ترک در محفظه فیلتر، باشد آن را تعویض نمایید.

سَری فیلتر آب

سَری فیلتر آب ممکن است ترک خورده باشد، یا مهر و موم آن ممکن است پاره شده باشد سَریِ فیلتر آب را برای ترک ها بازرسی کنید. اگر هر گونه ترک درسری فیلتر آب پیدا کردید، آن را جایگزین کنید.

فیلتر آب

فیلتر آب ممکن است به درستی در محفظه فیلتر نصب نشده باشد. اگر فیلتر آب به درستی نصب نشده باشد، ممکن است آب از فیلتر نشت پیدا کند. فیلتر را بردارید و مجددا نصب کنید تا اطمینان حاصل شود که به درستی نصب شده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما