انواع ماشین لباسشویی ( قسمت اول )

انواع ماشین لباسشویی ( قسمت اول )

( اختصاصی از کورنیدو )

 

ماشین لباسشویی چیست و چگونه کار می کند؟!

ماشین لباسشویی دستگاهی است که برای شستن لباس ها و الیاف مختلف بدون استفاده از تلاش های فیزیکی استفاده می شود. با ورود ماشین لباسشویی ها به بازار دیگر شما مجبور نخواهید بود که لباس را با دست بشویید و یا با زحمت آن را خشک کنید. ماشین لباسشویی شما را قادر خواهد ساخت بدون نیاز به دخالت و نظارت، لباس های خود را بطور اتوماتیک بشویید و خشک نمایید. کل کاری که باید انجام دهید ریختن لباس ها به درون آن و اضافه کردن پودر و یا مایع به مخزن و انتخاب حالت شستشو می باشد.

ماشین لباسشویی به طور اتوماتیک آب و مواد شوینده را دریافت کرده و همچنین به صورت خودکار طبق برنامه ای که به آن داده شده تایمر را برای شستشو و آبکشی تنظیم می کند.

بسته به موقعیت بارگیری لباس دو نوع ماشین لباسشویی وجود دارد: درب از بالا و درب از جلو که بسته به نوع آنها به دو مدل تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می شوند.

در این مقاله طرز کار لباسشویی نیمه اتوماتیک و انواع آن را شرح می دهیم.

لباسشوییهای نیمه اتوماتیک خود به دو دسته ی دوقلو( که دارای محفظه شستشوی لباس و محفظه خشک کن لباس ) هستند و نوع ساده یا همان سطلی تقسیم می شوند.

1 – لباسشویی سطلی

بدلیل اینکه علاوه برانرژي الکتریکی نیروي جسمانی هم به عملکرد پایانی ماشین دخالت دارد این لباسشویی ها را سطلی و یا همان نیمه اتوماتیک می نامند.

2 – لباسشویی دوقلو

بدلیل اینکه عمل شستشو در یک طرف و عمل آب گیري و خشک کردن لباس هاي شسته شده در طرف دیگرانجام می شود، این لباسشویی ها را دوقلومی نامند. بدنه این لباسشویی ها اکثرا از جنس پلاستیک  می باشد، به هیمن خاطر فاقد المنت می باشند.  قسمت شستشو در مخزن اول همانند قسمت شستشوي لباسشویی سطلی می باشد. در مخزن ثانویه، سیستم آب گیري از لباس هاي شسته شده همان سیستم موجود در لباسشویی هاي تمام اتوماتیک می باشد.

 لباس ها درون مخزن اصلی که در سطوح بدنه اش سوراخ هایی تعبیه شده ریخته شده است و زمانی که تایمر دستور دهد، خشک کن براه می افتد، آب لباس ها از طریق سوراخ هاي موجود روي مخزن  به بیرون سرازیر می شوند و از شلنگی که به طرف چاه هدایت شده خارج می شوند موتورهای این نوع لباسشویی از نوع آسنکرون می باشند، به همین دلیل برتري ماشین هاي دو مخزنه باعث این می شود که لباس ها در حین شستشو پاکیزه تر شسته شوند.

در مقاله های بعدی و بعد از شناخت از این دستگاه ها، شما را بیشتر به تعمیر ماشین لباسشویی آشنا خواهیم کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما