انواع ماشین لباسشویی ( قسمت دوم )

انواع ماشین لباسشویی ( قسمت دوم )

( اختصاصی از کورنیدو )

 

در مقاله قبلی به بحث در مورد نوع اول ماشین های لباسشویی که نیمه اتوماتیک بودند پرداختیم. در این مقاله به توضیح و کارکرد نوع دوم ماشین های لباسشویی که تمام اتوماتیک می باشند بحث می کنیم.

لباسشویی های تمام اتوماتیک

عمده تفاوت این لباسشویی ها با انواع نیمه اتوماتیک آن، این است که حضور فیزیکی شخص در شستشوي لباس ها، بجز استارت اولیه، ضرورتی ندارد و کل عملیات شستشو و آب کشی به صورت اتوماتیک انجام می شود.

 فقط کافیست که مصرف کننده، لباس را به مقدار ظرفیت ماشین و بر اساس مقداری که در دفترچه راهنما ذکر شده است درون ماشین قرار داده و پس از ریختن پودر در درون   جاپودري و باز نمودن شیر آب ورودي به ماشین، متناسب با جنس لباس، برنامه مورد نظر را انتخاب کرده و کلید اصلی ماشین را روشن کند.

بقیه مراحل شستشو به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد.

ابتدا شیر الکتریکی به کار افتاده و آب پس از ورود به قسمت پودر، پودر را با خود به درون مخزن اصلی منتقل می سازد.

با ورود آب به مقدار متناسب، عمل آب گیري متوقف شده و با روشن شدن هیتر،  آب گرم شده ( طبق همان درجه ای که خودمان تنظیم کردیم ) و  پس از رسیدن آب به دمای متناسب عمل شستشو شروع می شود.

موتور  توسط فرمان هاي تایمر ابتدا  چرخشی ساعتگرد داشته و پس از مدتی متوقف می شود و سپس در جهت پاد ساعتگرد به گردش در می آید.

حرکت موتور در جهت های مخالف به این دلیل است که لباس ها بیشتر درون آب حرکت نموده و بهتر شسته شوند.

 پس از شستشوي اولیه ، موتور متوقف شده و آب توسط پمپ تخلیه و به طرف خروجی آب ( فاضلاب ) سرازیر می شود. مجددا این برنامه شستشو چندین بار تکرار می شود.

به طور معمول ماشین های لباسشویی به گونه اي ساخته می شوند که عمل شستشو پنج بار تکرار شده و سپس ماشین وارد آخرین مرحله یعنی آب کشی،

تخلیه آب و خشک نمودن لباس می شود.

 براي خشک نمودن لباس، دور تند ماشین لباسشویی و واتر پمپ، همزمان کار می کنند. از آنجا که بدنه دیگ اصلی داراي سوراخ هاي متعدد است، لذا آب لباس ها بر اثر نیروي گریز از مرکز به خارج از دیگ اصلی (درون دیگ فرعی ) ریخته می شود.

ورودي واتر پمپ نیز در همین دیگ قرار داشته و آب هاي راه یافته به این دیگ را ساکشن کرده و به چاه فاضلاب هدایت می کند

پس از مراحل آبکشی نهایی که معمولا این عمل در ماشین ها سه بار تکرار می شود ، تایمری که تنظیم کرده بودیم به صورت خودکار خاموش شده و کلیه عملیات ماشین متوقف می شود. همانطورکه می بینیم، تمام مراحل شستشو در این ماشین ها به صورت اتوماتیک و بدون حضور انسان صورت می گیرد.

به همین دلیل این ماشین ها را تمام اتوماتیک می نامیم.

 

 

در مقالات بعد شما را بیشتر با تعمیرات ماشین لباسشویی آشنا خواهیم کرد…….

4 thoughts on “انواع ماشین لباسشویی ( قسمت دوم )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما