آشنایی با کولرهای گازی اینورتر و عملکرد آن

اینورتر

آشنایی با کولرهای گازی اینورتر و عملکرد آن

نحوه تشخیص کولر گازی اینورتر

( اختصاصی از کورنیدو )

 

تکنولوژی اینورتر

تکنولوژی اینورتر  (DC (Inverter DC یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها در زمینه ی موتور های الکتریکی کمپرسورهاست. از اینورتر برای کنترل سرعت موتورکمپرسور به منظور تنظیم دائمی دما استفاده می گردد.

دستگاه های اینورتر DC یک درایو فرکانس متغیر دارند که از یک اینورتر الکتریکی قابل تنظیم برای کنترل سرعت موتور الکتریکی تشکیل می شود .

یک میکرو کنترولر دمای محیط را سنجیده و بر اساس آن سرعت کمپرسور را تنظیم می نماید. در مقایسه با کولرهای غیر اینورتر، سیستم اینورتر در کولرهای جدید کارایی بالاتری داشته و با حذف نوسانات شدید قطع و وصل برق به کمپرسور ، میزان مصرف انرژی را کاهش و عمر قطعات دستگاه را افزایش می دهد و یکی از مهمترین  نکات در قیمت کولر گازی میباشد.

کولرهای اینورتر برخلاف بقیه کولر ها که دارای یک برد در قسمت پنل می باشند، دارای دو برد می باشند که یکی از آنها بر روی کمپرسور می باشد و کمپرسور را ازحالت دور ثابت به دور متغیر تبدیل می کند. این بدان معنی است که برای تنظیم دمای خروجی کولر می‌توان به جای قطع و وصل کمپرسور، دور موتور کمپرسور را کم و زیاد کرد چون اگر کاملا قطع بشود برای راه اندازی مجدد جریان زیادی را مانند کولر های معمولی مصرف می کند تا به دور ثابت برسد .

کمپرسورهای دور متغیر استفاده شده در  کولر گازی های نسل جدید این امکان را میدهد که با رسیدن دمای محیط به دمای مورد نیاز کاربر به جای خاموش نمودن کمپرسور یا موتور دستگاه ، دور موتور را کاهش دهند تا از وارد شدن شوک الکتریکی ناگهانی به موتور دستگاه و کمپرسور در زمان استارت مجدد کمپرسور و در نتیجه مصرف برق بیشتر جلوگیری بعمل می آید .

 بر خلاف باور عامه ی مردم اینورتر دستگاه کاهنده برق نیست ، تبلیغاتی که شرکت های وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبنی بر کاهش مصرف برق 60 درصدی در این کولرها دارند نه اثبات شده است و نه منطقی می باشد. بطور مثال فرض کنید در ماه های خرداد و تیر که دمای هوا حتی به 45 درجه هم میرسد و کولر شما و کمپرسور آن برای تامین دمای هوای دلخواه و مطلوب مثلا 24 درجه تقریبا به صورت دائم در حال کار می باشند ، به نظر شما آیا واقعا میزان کاهش مصرف برق صرفا بدلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و استارت آرام دور موتور کمپرسور کولر اینورتر میتواند تا 60 درصد باشد؟

 

مزایا و معایب

از مزایای کولر های اینورتر می توان به دور متغیر بودن کمپرسور ، کاهش مصرف انرژی و بسیار کم صداتر بودن آن اشاره کرد.

از معایب آن می توان به تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد ، بردهای اینورتر بیشتر تعویضی هستند تا تعمیری.اگر بردهای معمولی با مبلغ صد هزار تومان تعمیر شوند،بردهای اینورتر با هزینه ی بالای پانصد هزار تومان تعویضی می باشند.هزینه ی شارژ و سرویس کولرهای اینورتر هم تقریبا دو برابر هزینه ی کولرهای معمولی می باشد.

 

4 مرحله نحوه تشخیص کولر گازی اینورتر اصلی از نمونه تقلبی برای عموم مردم : 

1 – کولر گازی اینورتر اصلی دارای دو برد اصلی، یکی در پنل و یکی در کندانسور می باشد.

2 – کولر گازی اینورتر اصلی باید دارای گاز R410   باشد.

3 – اسپیلت اصلی اینوتر دارای خازن نمی باشد (داخل کندانسور مشاهده شود که خازن نداشته باشد).

4 – چک کردن آمپر دستگاه توسط نصاب و یا تعمیر کار

 

نحوه تشخیص کولر گازی اینورتر

در مقالات بعدی نمونه هایی از کولرهای تقلبی موجود در بازار که به اسم اینورتر به فروش می رسند را معرفی خواهیم کرد و نحوه تشخیص کولر گازی اینورتر اصلی از غیر اصلی را با عکس های متعدد به شما آموزش خواهیم داد.

جهت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن محدوده شمال: 22227378 – 22111159

تلفن محدوده غرب : 44454100 -44489396   

تلفن محدوده شرق: 77131694

تلفن محدوده مرکزی : 88543032

7 thoughts on “آشنایی با کولرهای گازی اینورتر و عملکرد آن

  1. صادق says:

    جنرال مدل zh رو تایید میکنید؟! نسبت به اینورتر بقیه برندها قیمت خیلی مناسبی داره

    • Kornido says:

      با سلام. قیمت پایین به دلیل اینست که مدل ZH اینورتر نمی باشد و فقط گاز کولرهای اینورتر(R410) را دارا می باشد.
      در خریدخود دقت نمایید.

    • Kornido says:

      مصرفش فقط تو استارت اولیه زیاد فرق می کنه. هزینه تعمیر نگهداری اینورتر خیلی بیشتر هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما