چهار دلیل  عدم کارکرد ماکروویو  

 

عدم کارکرد صحیح ماکروویو به چهار دلیل ذیل می باشد

 ( اختصاصی از کورنیدو )

1 –  فیوز شیشه ای

اگر جریان بیش از حد از مدار ماکروویو عبور کند ، فیوز شیشه ای آن آسیب می بیند و اگر فیوز شیشه ای بسوزد مایکروویو شروع به کار نخواهد کرد.

برای تعیین اینکه فیوز شیشه ای سوخته است یا نه از یک مولتی متر استفاده می کنیم.اگر فیوز اتصال نداشت آن را تعویض کنید.علاوه بر این دلیلی که فیوز سوخته است را بررسی کنید زیرا اگرچه آن را تعویض کرده باشید، باز خواهد سوخت.

هشدار : با اینکه تعویض فیوز کار ساده ای است ولی به دلیل اینکه مایکروفر از منبع تغذیه 1200 ولتی و خازن بهره می برد به هیچ وجه در منزل این کار را انجام ندهید و این کار را به تکنسین های مجاز بسپارید .

2 –  برد اصلی

ممکن است برد اصلی آسیب دیده باشد  ، که به ندرت اتفاق می افتد .اگر این اتفاق افتاده بود باید قطعه به قطعه برد تست شود و ایراد آن برطرف شود . آی سی ها ، خازن ها ، دیودها و تمامی اجزاء باید چک شوند .

3 –  فیوز حرارتی

فیوز حرارتی مایکروویو اگر بیش از حد گرم شود، برق را به مایکروویو بر می گرداند. برای تعیین اینکه آیا فیوز حرارتی سوخته است یا نه، از یک مولتی متر برای آزمایش تداوم آن استفاده می کنیم. اگر فیوز تداوم نداشت، آن را جایگزین می کنیم . فیوز حرارتی را نمی توان تعمیرکرد ، فیوز سوخته شده  باید تعویض شود .

4 – محافظ حرارتی

اگر مایکروفر بیش از حد داغ شود ، محافظ حرارتی ولتاژ ورودی به مایکروفر را قطع خواهد کرد . برای تعیین اینکه آیا محافظ حرارتی سوخته است یا نه، از یک مولتی متر برای آزمایش تداوم آن استفاده می کنیم. اگر محافظ حرارتی تداوم نداشت، آن را جایگزین می کنیم. محافظ حرارتی را نمی توان تعمیرکرد ، محافظ حرارتی سوخته شده باید تعویض شود .

 

10 thoughts on “چهار دلیل  عدم کارکرد ماکروویو  

  1. محمدحسین says:

    سلام، ماکرویو پاناسونیک دارم بعد از تنظیم برنامه به محض فشار دکمه استارت فیور منزل می پره، علت چی می تونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • Kornido says:

      با سلام
      یا برد دستگاه مشکل داره یا مگنترون دستگاهتون.جهت تعمیر با مرکز تماس بگیرید

  2. حسین says:

    سلام.
    فیوز دستگاه دوو به محض باز کردن درب میسوزه.
    علتش چی میتونه باشه؟

  3. هومانیان says:

    سلام
    مقاومت آجری ۱۵اهم۱۵وات دستگاه ماکروفر سامسونگ مدل سوخته و شکسته،دستگاه روشن می شود ولی گرم نمیکند،آیا لا تعویض آن مشکل حل میشود و آیا این نوع مقاومت در بازار هست؟با توچه به تعطیلی کایه فروشگاه ها و تعمیرگاه های مجاز چه باید کرد!!؟
    در ضمن من الکترونیک خوندم و خودم عیب یابی کردم و قطعه را هم جدا کرده ام.

    • Kornido says:

      با سلام
      مشکل از قطعه ای گفتید نمی باشد. های ولتاژیا مگنت را تست نمایید

  4. جواد says:

    سلام.خسته نباشید.فیوز سرامیکی سوخته بود عوض کردم.برق میاد تابلو کار میکنه ولی استارت میزنی خود دستگاه کار نمیکنه،و صفحه هم نمیچرخه،فقط تایمرش کار میکنه،از چی میتونه باشه؟

    • Kornido says:

      با سلام
      مشکل ارتباطی بین قطعات وجود دارد که باید با مولتی متر بررسی شود

  5. ندا اقبال پور says:

    دستگاه مایکرو فر دوو کار نمیکنه و در رابط برق علامت ۱۳ a درج شده علت چیست؟

  6. محمدرضا says:

    سلام .ماکرویوو دوو دارم که روی نمایشگر همه چیز نمایش داده میشه ولی وقت روشن کردن فقط فن خنک کننده کار میکنه و یک صدای رله میاد و فن روشن میشه.رله های درب و فیوز ولتاژ هم سالم.ما فولادشهریم و نمیتونم برای تعمیر ماکرویو و رو بیارم خودم الکترونیک خوندم اگر راهنماییم کنید متوجه ی ایرادش میشم.ممنونم.باتوجه به اینکه همون ابتدا فن خنک کننده روشن میشه ممکنه مشکل از فیوز حرارتی باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما