چرا بهتر است لباس‌ها با آب سرد شسته شوند؟

شستن لباس با آب سرد

چرا لباس ها را با آب سرد بشوییم بهتر است؟

شستن لباسها در آب گرم ممکن است روش موثرتری برای تمیز کردن لباس های کثیف باشد ، اما محیط زیست و جیب شما باید هزینه آن را بپردازد. یک مشکل اساسی در ذرات ریز پلاستیکی موسوم به میکروفیبر وجود دارد که این میکروفیبرها می تواند از لباس شما ریخته شود و در نهایت در اقیانوس‌ها یا منبع آب آشامیدنی ما قرار بگیرد. چرا بهتر است لباس‌ها با آب سرد شسته شوند؟

هنگامی که لباس‌ها را با آب گرم می‌شوییم، میکروفیبرها از طریق پارچه های مصنوعی مانند پلی استر و نایلون وارد آب می‌شوند. طبق یک بررسی در ایالات متحده و کانادا هر خانوار به طور متوسط ​​ سالانه 533 میلیون میکروفیبر (که معادل حدود 135 گرم است) فقط از طریق شستشوی لباس‌ها آزاد می کند.

این یک مشکل اساسی است زیرا سیستم های تصفیه فاضلاب نمی توانند همه این ذرات را فیلتر کنند. میکروفیبرها تا 35٪ از کل آلودگی های پلاستیکی در اقیانوس ها را تشکیل می دهند. این آلاینده های کوچک پلاستیکی ممکن است توسط موجودات زنده اقیانوس به عنوان غذا اشتباه گرفته شود و باعث ایجاد اختلال در طبیعیت شود.

مزایای شستن لباس با آب سرد چیست؟

چند روش برای شکستن چرخه آلودگی میکروفیبرها وجود دارد و شستن لباس در آب سرد یکی از این اقدامات است که می‌تواند بسیار موثر باشد. یک مطالعه نشان می دهد که میزان میکروفیبرهای آزاد شده طی یک چرخه سریع سرما (77 درجه فارنهایت یا 25درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه) به طور قابل توجهی کمتر از چرخه آب گرم طولانی تر (104 درجه فارنهایت یا 40 درجه سانتی گراد  به مدت 85 دقیقه) است.

نوع لباسی که می خرید نیز مهم است. مایکل ماتینگلی ، مدیر اجرایی و مدیر بخش لباسشویی در لوازم الکتریکی جنرال الکتریک می گوید: “بهترین راه حل، خرید لباس های با کیفیت بالا است که در برابر ریختن کرک و پرز مقاومت بالایی دارند. به عنوان مثال ، پارچه های کتان از لباس های تهیه شده از پشم گوسفند بهتر است و لباس های تهیه شده از الیاف طبیعی از لباس های الیاف مصنوعی بهتر است.

کاهش مصرف انرژی دلیل دیگری است که ممکن است باعث شود استفاده از آب سرد برای شستشوی لباسها مناسب تر باشد. استفاده از آب گرم نیاز به صرف انرژی بیشتری دارد، بطوری که تقریبا در هر بار چرخه لباسشویی حدود 75-90 درصد انرژی صرف گرم کردن آب میشود. و ای یعنی استفاده از آب سرد باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز میشود. طبق یک تحقیق هر بار شستن لباس با آب سرد می تواند سالانه 66 دلار در هزینه های گرمایش صرفه جویی کند.

آب سرد همچنین می تواند باعث ماندگاری بیشتر لباس‌های شما شود. استفان هتینگر، مدیر مهندسی سیستم های شستشو در لوازم خانگی جنرال الکریک می گوید: “شستن لباس در آب سرد می تواند فرآیند کمرنگ شدن لباس‌ها و همچنین آب رفتن یا تغییر سایز آنها را به تعویق بیندازد. آزمایش ها نشان می دهد که آب گرم باعث تسریع تغییر رنگ لباس‌های رنگی میشود.

چرا بهتر است لباسها با آب گرم شسته شوندد

آیا باید همیشه به جای آب سرد از آب گرم استفاده کنم؟

 هر گاه حس کردید که تمیز کردن لباس کار سختی است، مثلا لباس‌های کار که چرب و کثیف هستند، پارچه های کتان و حوله ها، ملحفه  و روتختی، جوراب و لباس های زیر میتوانید از آب گرم استفاده کنید. آب گرم همچنین در از بین بردن باکتری ها بسیار موثر است ، بنابراین هنگام شستشو پس از یک بیماری خانگی بسیار ایده آل است.

هنگام استفاده از آب سرد، استفاده از مواد شوینده مایع بهتر است چرا که پودرهای شوینده ممکن است در آب حل نشوند یا به سختی حل شوند.  فرمول های پودر شده به درستی در آب سرد حل نشوند. همچنین اگر میتوانید قبل از انداختن لباس در ماشین، تا حدودی لکه را تمیز کنید.

و در نهایت سعی کنید برای خشک کردن لباس ها بجای استفاده از خشک کن لباسشویی، در صورت امکان از هوای آزاد استفاده کنید. این امر هم در کاهش مصرف انرژی موثر است و هم در حفظ کیفیت و رنگ لباسهای شما.

درصورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد طبیعی ماشین لباسشویی حتما با یک متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید. ما در شرکت کورنیدو با داشتن متخصصان و تکنسین های مجرب و با سابقه ی کاری بالا در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی انواع برندها از جمله بوش ، سامسونگ ، ال جی ، ایندزیت ، اسنوا ، میدیا ، میله و … در خدمت شما هستیم. با شماره تماس 88543032-021 تماس بگیرید و در خواست تعمیر دستگاه خود را ثبت کنید .

ثبت درخواست تعمیرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما