چرا بخارشوی، بخار ندارد؟

چرا بخارشوی، بخار ندارد

علت بخار ندادن اتو بخار

استفاده از بخارشو یک روش فوق‌العاده برای حفظ بهداشت کف و سطوح در خانه‌ها و  همچنین مقابله با چربی‌ها و از بین بردن آلودگی های سرسخت و چسبناک است. با این حال اگر قدرت بخارشوی شما کم شده یا بخار از آن خارج نمی‌شود نگران نباشید، چرا که ممکن است دلایل ساده‌ای داشته باشد و به  راحتی تعمیر شود.

در اینجا برخی دلایل اولیه کم شدن قدرت بخارشو یا عدم بخاردهی بخارشو را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید و در صورت نیاز به تعمیرات تمامی برندهای اتو و بخارشوی با دفاتر مرکزی کورنیدو در مناطق مختلف تهران تماس بگیرید.

1. آیا در مخزن بخارشوی آب وجود دارد؟

ممکن است کمی طول بکشد تا دستتان بیاید که چه مساحتی از یک سطح را می‌توانید با چه مقدار آب تمیز کنید. اما سعی کنید تا حد امکان از بخارشوی بدون آب استفاده نکنید. همواره پیش از جدا کردن محفظه آب برای پر کردن مجدد، دستگاه بخارشوی را خاموش کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود. یادتان باشد که اگر میخواهید یک سطح کوچک را تمیز کنید نیازی نیست که مخزن دستگاه را پر از آب کنید.  

2. بررسی سرعت خروج بخار

بعضی از مدل ها مانند Vax Steam Fresh Power Plus دارای صفحه کنترل بخار هستند که به شما امکان می دهد سرعت بخار خروجی دستگاه را کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که در ابتدا روی بالاترین درجه تنظیم شده باشد البته همیشه می توانید سرعت بخار را به میزان مورد نیاز در حین استفاده کاهش دهید.

چرا بخارشوی، بخار ندارد؟

چرا بخارشوی، بخار ندارد؟

3. بررسی درپوش محفظه بخار

اطمینان حاصل کنید که درپوش مخزن آب دستگاه شما به طور ایمن نصب شده است. درپوش موجود در بیشتر مخازن تمیز کننده به حفظ فشار بخار در محفظه بخار کمک می‌کند، بنابراین باید محکم بسته شود. دفترچه راهنمای بخارشوی خود را جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده چک کنید. گاهی اوقات باید کلاهک را فشار داده و پایین آن بچرخانید ، دقیقاً مانند یک بطری دارو که درب آن توسط کودک قابل باز شدن نیست. به دلایل ایمنی بسیاری از مدل‌های بخارشوی از ویژگی قفل کودک برخوردار هستند. به طور کلی، وقتی قفل فعال می شود، ماشه پاک کننده بخار شما قابل فشار نیست.

نکات مهم در استفاده از بخارشوی

دستگاه بخارشوی خود را از نظر انسداد بررسی کنید. برای این کار باز هم به دفترچه راهنمای بخارشو مراجعه کنید. توجه به این نکته بسیار مهم است که قبل از انجام هرگونه بررسی، دستگاه را خاموش و از برق جدا کنید. شایعترین علت ایجاد چنین انسدادی تجمع آهک در خروجی محفظه بخارشو به دلیل سختی آب در برخی مناطق است. اگر ساکن چنین مناطقی هستید توصیه میشود از آب مقطر یا آب تصفیه شده استفاده کنید و همچنین فیلتر دستگاه را به طور منظم چک کنید.

توجه داشته باشید که برای پر کردن مخزن بخارشوی یا تعویض سری‌های دستگاه حتما دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. همچنین فراموش نکنید که محفظه بخار بلافاصله پس از خاموش کردن همچنان دارای مقداری بخار است پس توصیه میشود چند دقیقه بعد از خاموش کردن، درب محفظه بخار را باز کنید. هنگام تمیز کردن سطوح با بخارشوی، به دمای سطح موردنظر دقت کنید که خیلی سرد نباشد چرا که تحت تاثیر گرمای حاصل از بخار ممکن است آسیب ببیند.

درصورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد طبیعی دستگاه بخارشوی حتما با یک متخصص تعمیرات بخارشوی تماس بگیرید. ما در شرکت کورنیدو با داشتن متخصصان و تکنسین های مجرب و با سابقه ی کاری بالا در زمینه تعمیرات بخارشوی انواع برندها از جمله بوش ، سامسونگ ، ال جی ، ایندزیت ، اسنوا ، میدیا ، میله و … در خدمت شما هستیم. با شماره تماس 88543032-021 تماس بگیرید و در خواست تعمیر دستگاه خود را ثبت کنید .

ثبت درخواست تعمیرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما