چرا اتوی شما بخار ندارد!؟

مشکلات اتو بخار

دلایل بخار ندادن اتو

یکی از مشکلات رایج اتو بخارها ین است که گاهی ممکن است بخار تولید نکنند. در گام اول اطمینان حاصل کنید که اتوی شما به یک پریز برق متصل است و عملگر تولید بخار آن روشن است. معمولا دکمه کنترل بخار را می توانید روی صفحه یا دسته‌ی اتو پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملگر تولید بخار دستگاه، به دفترچه راهنمای اتو مراجعه کنید. اگر در دفترچه راهنما به آنچه میخواهید دست نیافتید میتوانید مدل اتوی خود و توضیحات مربوط به آن را در اینترنت سرچ کنید. ما در این مقاله از کورنیدو به این سوال که ” چرا اتوی شما بخار ندارد!؟ ” پاسخ میدهیم و دلایل احتمالی این اتفاق را به تفصیل شرح میدهیم. در قدم اول توجه فرمایید که آب به میزان کافی داخل دستگاه وجود دارد، مخزن آب دستگاه را تا جایی که به نشان MAX برسد پر کنید. چرا اتوی شما بخار نداردچرا اتوی شما بخار ندارد

تنظیمات دما را چک کنید

اتوی شما باید آنقدر داغ شود که بتواند آب را به بخار تبدیل کند. قبل از استفاده از اتو چند دقیقه فرصت دهید تا کاملا گرم شود. با کمک دفترچه راهنمای اتو مطمئن شوید که تنظیمات دستگاه در حالتی است که بخار تولید کند. چرا اتوی شما بخار ندارد

 بیش از حد از عملگر بخار استفاده نکنید

ممکن است در یک بازه زمانی خیلی کوتاه بیش از حد از سیستم تولید بخار استفاده کرده باشید. بنابراین برای مدت کوتاهی اتو را در حالت افقی قرار دهید و برای استفاده مجدد و تولید بخار به دستگاه استرات بدهید.

کف اتو را تمیز کنید

با گذشت زمان است کف اتو و سوراخ های آن رسوب گرفته یا کثیف شوند و در نتیجه این انسداد مانع خروج بخار شود.  برای لکه های ملایم تر، سعی کنید با یک پارچه مرطوب کف اتو را پاک کنید. اتوی خود را در کمترین دما تنظیم کنید و بگذارید گرم شود. پارچه‌ای را در یک کاسه آب فرو برده و آب اضافی آن را فشرده کنید. میتوانید چند قطره مایع ظرفشویی هم به آب اضافه کنید.

علت بخار ندادن اتو

دستگاه را از برق بکشید و با پارچه مرطوب صفحه زیرین آن را تمیز کنید. مراقب باشید که کف اتو را با دست لمس نکنید و قبل از استفاده مجدد از اتو بگذارید کاملا خشک شود. اگر این کار موثر نبود، اتو را در حداکثر دما تنظیم کنید و بگذارید تا کاملا گرم شود. دکمه  بخار را بچرخانید و آن را روی یک قطعه کاغذ یا حوله کاغذی بکشید تا سطح آن تمیز شود. از مواد شوینده ساینده یا تمیز کننده‌ها مانند پدهای تمیز کننده فلزی یا استیل استفاده نکنید زیرا این مواد باعث خراشیدن کف اتوی شما می شوند.

از عملگر تمیزکردن خودکار استفاده کنید

بسیاری از اتوهای بخار Beko عملگر تمیزکردن خودکار برای از بین بردن ذرات آهک که با گذشت زمان جمع می شوند، دارند. هر 2 تا 3 هفته یک بار از این عملگر استفاده کنید. اگر آب لوله کشی شما بسیار سخت است یا اینکه می بینید ذرات آهک از داخل صفحه بیرون می آیند، به دفعات بیشتر از این عملگر استفاده کنید. این باعث افزایش طول عمر اتوی شما می شود.

اتوی خود را دوباره با آب پر کنید ، آن را روشن کنید و بگذارید تا گرم شود. وقتی چراغ نشانگر ترموستات خاموش شد ، آن را از برق جدا کنید. اتوی خود را روی یک سینک ظرفشویی نگه دارید و در حالی که دکمه خروج آهک را نگه دارید ، تکان دهید. به این کار ادامه دهید تا همه آب تمام شود و سپس دکمه را رها کنید. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

بگذارید اتو در حالت ایستاده خنک شود. کفپوش را با پارچه پاک کنید. در صورت ادامه مشکل، اتوی شما ممکن است دارای یک مشکل فنی باشد. اگر مشکوک به این موضوع هستید ، با کارشناسنان ما در مرکز کورنیدو تماس بگیرید.

درصورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد طبیعی دستگاه اتوبخار یا اتوپرس حتما با یک متخصص تعمیرات بخارشوی تماس بگیرید. ما در شرکت کورنیدو با داشتن متخصصان و تکنسین های مجرب و با سابقه ی کاری بالا در زمینه تعمیرات اتوبخار انواع برندها از جمله بوش ، سامسونگ ، ال جی ، ایندزیت ، اسنوا ، میدیا ، میله و … در خدمت شما هستیم. با شماره تماس 88543032-021 تماس بگیرید و در خواست تعمیر دستگاه خود را ثبت کنید .

ثبت درخواست تعمیرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما