مراحل ثبت درخواست تعمیرات کولر گازی اجنرال

درخواست تعمیر کولر گازی

مرکز تخصصی تعمیرات کولر گازی اجنرال | تعمیر،نصب و سرویس

برند اجنرال (OGeneral) یکی از برندهای محبوب در ایران بوده که در زمینه کولر گازی نیز فعالیت دارد. مرکز تعمیرات و خدمات پس از فروش کورنیدو به دلیل ارج نهادن به نظر مردم و آسایش خیال آن ها اقدام به ارائه سرویس و خدمات برای این برند با بالاترین کیفیت را نموده است.

گروه کورنیدو با برخورداری از تکنسین ها و مهندسین متخصص، ماهر و کارآمد در زمینه نصب،سرویس و تعمیرات کولر گازی اجنرال (OGeneral)، یک مرکز تخصصی و منحصر به فرد در تهران بزرگ بوده و به طور شبانه روزی و بی وقفه مشغول خدمات رسانی به مشتریان محترم می باشد.آشنایی و به روز بودن نیروهای این مرکز به فناوری های جدید و نوین دنیا و همچنین توانایی منحصر به فرد این نیرو ها، در زمینه تعمیر و سرویس انواع مختلف کولرگازی های اجنرال باعث شده است که خدمات و سرویس دهی به این دستگاه ها، بدون نیاز به جابجایی، در محل انجام گرفته تا هزینه تعمیرات کولر گازی اجنرال برای مشتریان گرامی تا بیست درصد کاهش یابد.

۱۰ دلیل انتخاب مرکز تخصصی تعمیرات کولر گازی اجنرال جهت تعمیر و سرویس :

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۸ سال و مختص تعمیرات کولر گازی اجنرال

۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان

۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن

۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما

۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی

۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه

۷ – استفاده از گازهای برودتی درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال

۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها

۹- تعمیرات در محل (به هیچ عنوان دستگاه از خانه شما خارج نمی شود).

 ۱۰– ایاب و ذهاب رایگان در صورت انجام کار

(این مبلغ در تمامی مراکز به مقدار ۲۰۰۰۰ تومان می باشد).

نمایندگی کولرگازی اجنرال
نمایندگی کولرگازی اجنرال

۱۶ دلیل عمده مشتریان جهت تعمیرات کولر گازی اجنرال :

 ۱- نداشتن سرمای کافی و مطبوع

۲ – نداشتن گرمای کافی و مطبوع در فصل سرما

۳ – یخ زدن پنل و یا کندانسور

۴ – خارج نشدن آب از لوله درین کولر گازی

 ۵– روشن نشدن کولر گازی و یا صفحه نمایش

۶ – روشن شدن دستگاه و استارت نخوردن کمپرسور

۷ – آبریزش از کنار و یا جلوی پنل داخلی

۸ – مشاهده پیغام خطا و یا ارور دادن

۹ – سر و صدای اضافی و لرزش بیش از حد در یونیت داخلی و خارجی

۱۰ – سرویس سالیانه دستگاه جهت سرمادهی بیشتر

۱۱ -کار نکردن کنترل دستگاه

۱۲- لوله کشی توکار ساختمان ها، سازمانها و منازل مسکونی

۱۳- نصب کولر گازی و اسپلیت

۱۴- خاموش نشدن کمپرسور و کار کردن مداوم

۱۵- پریدن فیوز خانه به هنگام روشن شدن موتور

۱۶- عدم کارکرد فن

گارانتی، ضمانت و وارانتی مرکز کورنیدو

در صورت نیاز به تعویض قطعات، مرکز تخصصی تعمیرات کولر گازی اجنرال از قطعات اصلی و فابریک استفاده می نماید و دستگاه های تعمیر شده و همچنین قطعات تعویض شده توسط کارشناسان این مرکز به مدت شش تا ۳۶ ماه، دارای گارانتی معتبر این مرکز می باشند و بدون قید و شرط در صورت عدم کارکرد مناسب دستگاه و یا معیوب شدن، هزینه شما بازگشت و یا قطعه مورد نظر تعویض خواهد شد.

همینطور گازهای برودتی مورد استفاده در این مرکز، از گازهای درجه یک بازار می باشند که در سرمادهی دستگاه، تاثیر بسزایی دارند.

مجموعه کورنیدو برای رفاه مشتریانی که خرید اسپلیت را از شهرهای مرزی انجام داده اند و یا از کشور های دیگر اقدام به واردات کرده اند و یا حتی لوازمی که گارانتی آن ها به پایان رسیده است، پیشنهاد ویژه ای قرار داده و لوازم خانگی آن ها را با مبلغ بسیار کمی تحت گارانتی خود قرار می دهد.

مشکلات رایج کولر گازی اجنرال

گرما در فصل تابستان به حدی است که تمامی افراد را به استفاده از کولر و کولر گازی وادار می کند. کارکرد مناسب و خوب کولر گازی در این فصل بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر تحت هر شرایطی کولر گازی کارکرد خود را از دست بدهد، تحمل گرما برای تمامی افراد سخت و دشوار است. بنابراین برای پیشگیری از خرابی و به وجود آمدن هرگونه ایرادی در دستگاه فوق باید به صورت دوره ای و یا حداقل سالانه سرویس های لازم بر دستگاه شما انجام گیرد.

ما در این مقاله مشکلات شایع کولر گازی را که درصد زیادی از مشتریان ما به علت وجود این مشکلات با ما تماس میگیرند را به شما معرفی می کنیم. لازم است بلافاصله بعد از مشاهده آنها را برطرف کنید که حتما توصیه میکنیم که اگر به تنهایی قادر به برطرف کردن نیستید با یک تعمیرکار متخصص جهت تعمیر کولر گازی تماس برقرار کنید .

باز هم فصل گرما در حال رسیدن است و بیشترین حجم درخواست سرویس کولر گازی و تعمیر آن حول محور روشن نشدن این وسیله سرمایشی می‌باشد. پرسش‌هایی مانند علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی چیست؟ علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی چیست؟ علت پریدن فیوز در کولر گازی اسپیلت چیست؟ نیز به تکرار در این زمینه مطرح است.

کولر گازی اجنرال خنک نمی‌کند

یکی از مشکلات رایج در کولر گازی اجنرال این است که خنک نمی کند. موارد مختلفی باعث به وجود آمدن این مشکل می شود، از جمله:

نشت گاز فریون

کثیفی کندانسور

خرابی فن کولر

یخ زدن کویل اواپراتور

خرابی موتور کولر گازی

و …

اصلی‌ترین دلیلی که، باعث می‌شود کولر گازی خنک نکند مربوط به نشتی گاز فریون است. فریون کولر گازی، در اصل یک نوع گاز خاص یا یک ماده خنک کننده است، که توسط کمپرسور فشرده شده، گرمای خود را از دست داده و به مایع تبدیل می‌شود. مایع ایجاد شده در کندانسور خنک شده و سپس طی پروسه‌ای، سرمای خود را به محیط می‌دهد.

اگر کولر گازی دچار نشتی گاز شده باشد، دیگر توانایی خنک کردن محیط را نداشته و در نتیجه کولر نیز باد خنکی به محیط نمی‌دهد.بسیاری از افراد متوجه نشتی گاز از جمله گاز فریون نشده و گمان می‌کنند میزان گاز کم است، به همین دلیل آن را دوباره و دوباره شارژ می‌کنند. عده‌ای از کاربران نیز، گمان می‌کنند شارژ گاز فریون می‌‌تواند مانع از نشتی شود. اما شارژ گاز، راهکار این مشکل نیست و باید برای رفع نشتی به سراغ یک متخصص در این زمینه بروید. متخصص باید محل نشتی را پیدا کرده و آن را درست کند.

باد گرم کولر گازی اجنرال و کثیفی کندانسور

کویل‌های کندانسور که در محیط بیرونی قرار دارند‌، بیشتر از بقیه اجزای کولر در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرند. گاز کولر گازی، بعد از بیرون آمدن از کمپرسور از فن و کندانسور می‌گذرد و حرارت خود را از دست می‌دهد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که، کندانسور یا فن بیرونی، وظیفه انتقال گرمای خانه به محیط بیرون را دارد. اگر این بخش از کولر گازی با آلودگی پوشیده شود، هوای گرم از خانه خارج نشده و به کمپرسور فشار زیادی وارد می‌شود.

کار نکردن فن کولر گازی اجنرال

کولر گازی دارای دو فن است که یکی هوای درون اتاق را از روی سیم پیچ‌های اواپراتور رد می‌کند و دیگری هوا را از روی کندانسور یونیت خارجی عبور می‌دهد تا گرمای جذب شده را به بیرون از ساختمان هدایت کند.

اگر هر کدام از این دو فن خراب باشند جریان هوا ضعیف و کولر با مشکل مواجه می‌شود. اگر به این مشکل رسیدگی نشود، کل سیستم از کار می‌افتد باید بدانید کار نکردن فن کولر گازی، می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در اولین قدم می‌توانید خازن را بررسی کنید.

دومین قدم بررسی رله برد فن کولر گازی است، این قطعه وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز قطعات کولر را بر عهده دارد. اگر تمام موارد بالا را بررسی کرده‌اید اما هنوز، علت کار نکردن فن کولر گازی را نمی‌دانید، باید سنسور کنترل دما را چک کنید. فن کولر گازی را می‌توان تعمیر و یا تعویض کرد، این بستگی به مشکل قطعه و البته تشخیص تعمیرکار دارد.

خرابی موتور فن کولر گازی اجنرال

گاهی اوقات باید، علت کار نکردن فن کولر گازی را در موتور دستگاه جستجو کرد. برای عیب یابی این قطعه کافی است، پروانه فن را با دست بچرخانید. اگر می‌بینید که پروانه نمی‌چرخد، باید برای برطرف کردن مشکل، موتور را به طور کامل تعویض کنید. زیرا بلبرینگ‌های موتور سائیده شده‌اند. اما اگر پروانه بدون هیچ مشکلی می‌چرخد، باید جریان برقی که به موتور فن می‌رسد را بررسی کنید. اگر مشکلی در جریان برق وجود ندارد، این موتور است که ایراد پیدا کرده و باید تعویض شود. با خراب شدن فن کولر، جریان هوا در دستگاه ضعیف شده و کل سیستم از کار خواهد افتاد.

رفع بوی بد کولر گازی اجنرال

کولر گازی شما هوای خانه را می‌گیرد و این هوا باید جایی تخلیه شود. کار لوله در سیستم کولر گازی دقیقا همین است. لوله‌ها این رطوبت را به پَن یا سینی می‌ریزند و در نهایت از سیستم بیرون می‌برند. اگر لوله در هر قسمتی از این مسیر گرفته باشد یا سینی از آب پر شده باشد، آب می‌تواند به سیستم برگشته و به آن آسیب بزند. علت بوی بد کولر گازی همین بازگشت آب و راکد ماندن آن است. همچنین برای جلوگیری از رفع بوی بد کولر گازی، باید هر چند وقت یکبار لوله‌ها و سینی کولر گازی را کنترل کنید و در صورت وجود مشکل و کثیفی آن را تمیز کنید. ازدیاد آب در سیستم دیوارها، سقف و وسایل خانه شما را خراب خواهد کرد و اگر به آن رسیدگی نکنید، باعث رشد کپک و قارچ در محیط می‌شود. پس سرویس کولر گازی باید به طور مرتب انجام گیرد.

اگر لوله‌ها، مجرا و سینی کولر گازی تمیز هستند، باید اشکال را در قسمت دیگر، یعنی فیلتر‌ها جستجو کنید. برای عملکرد بهتر و بیشتر کولر، باید هر چند وقت یکبار زمانی را برای تمیز کردن فیلتر بگذارید. فیلتر‌ها جلوی ورود گرد و غبار همراه هوا را می‌گیرند، اما خود نیز به مرور زمان کثیف شده و هر از گاهی نیاز به نظافت دارند.فیلتر‌های کولر گازی، مانع از ورود کثیفی و گرد و غبار به داخل دستگاه می‌شوند.

کولر گازی اجنرال خاموش نمی‌شود

گاهی اوقات کولر گازی خاموش نمی‌شود و نمی‌تواند دستورات لازم را از سیستم کنترل خود دریافت کند. این مشکل، می‌تواند به دلیل خرابی و یا معیوب بودن ترموستات باشد. این قطعه برای کنترل کردن میزان دمای ولتاژ کمپرسور و فن کولر گازی به کار می‌رود، در صورت وجود مشکل در اتصال، ترموستات ولتاژ را به صورت دائمی به کمپرسور فرستاده و اجازه خاموشی به کولر را نمی‌دهد.

ترموستات کولر گازی به دو دسته مکانیکی و الکترونیکی تقسیم می‌شود. اگر ترموستات‌ کولر از نوع جدید و قابل برنامه‌ریزی است، بهتر است قبل از دستکاری تنظیماتش یا دفترچه راهنمای دستگاه را بخوانید یا با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد. خرابی ترموستات کولر گازی باعث می‌شود، کمپرسور یکسره کار کند.

فیلتر کولر گازی اجنرال کثیف است

یکی از قطعاتی که شاید نقش آن، در عملکرد کولر گازی به چشم نیاید فیلتر آن است. کار این قطعه، گرفتن گرد و غبار ذرات هوا بوده و تمیزی آن می‌تواند عملکرد دستگاه را افزایش دهد. اگر فیلتر کولر گازی کثیف باشد، هوا در داخل دستگاه به خوبی جریان نداشته و کولر یخ می‌زند. بعد از خاموشی کولر، یخ آب شده و چکه چکه بیرون می‌آید. نیازی به تعویض فیلتر کولر گازی نیست، شما می‌توانید با کمک دفترچه راهنمای دستگاه این قطعه را بیرون آورده و تمیز کنید.

ناودانی مشکل دارد

اشاره کردیم که، قطرات آب حاصل از سرد شدن رطوبت هوا و میعان، از طریق ناودانی یا همان سینی تخلیه به سمت لوله‌های درین می‌روند. در عین حال هوایی که به داخل پنل می‌رود، دارای ذرات و گرد و غبار ریزی بوده که با رطوبت داخل ناودانی ترکیب شده و به جرم تبدیل می‌شوند. این جرم‌ها باعث گرفتگی خروجی سینی شده و باعث ریزش آب از پنل می‌شود.

دلیل نشت آب از بیرون کولر گازی اجنرال چیست؟

کم شدن میزان گاز مبرد، تنها روی مقدار و قدرت خنکی دستگاه تاثیر نمی‌گذارد. با کم شدن میزان گاز مبرد، پنل و لوله‌های فین یخ می‌زند. با خاموشی کولر، این یخ‌ها آرام آرام آب شده، به داخل ناودانی ریخته و از پنل خارج می‌شود. با سرویس دوره‌ای به موقع، می‌توانید از کم شدن میزان گاز و یا نشت آن آگاه شده و جلوی رخ دادن این مشکلات را بگیرید.

شاید جالب باشد بدانید که، در داخل سیستم کولر گازی، همیشه مقداری آب وجود دارد. خود کولر با انجام پروسه‌هایی، این مقدار آب را تخلیه می‌کند. اما اگر مشکلی در این پروسه رخ دهد و آب از مسیر چرخه خارج شود، در نهایت از پنل و یا دریچه‌های دیگر چکه خواهد کرد. اگر به دنبال راه حل برای نشتی آب از کولر هستید می توانید با مقاله چرا کولر گازی آب می دهد؟ این مشکل را به راحتی رفع کنید. با کثیفی فیلتر کولر گازی، هوا در دستگاه جریان نداشته و قطعات آن یخ خواهند زد.

چرا کولر گازی اجنرال گرم نمی کند؟

اگر در فصل زمستان متوجه شدید که کولر گازی شما باد گرم تولید نمی کند، باید موارد زیر را بررسی کنید تا مشکل به وجود آمده برطرف شود.

ابتدا ترموستات را بررسی کنید، اگر این قطعه در حالت سرمایش یا خاموش قرار گرفته باشد، خبری هم از گرم شدن فضا نخواهد بود. اگر دستگاه در حالت گرمایش قرار گرفته، اما باد بسیار ضعیف است باید بدانید که مشکلی در شیر برقی دستگاه وجود دارد. هنگامی که گزینه گرمایشی دستگاه را انتخاب می‌کنید، به کار افتادن دستگاه برای وزیدن باد گرم، در حدود ۵ دقیقه طول خواهد کشید. اما اگر می‌بینید دستگاه برای گرم کردن پنل داخلی، زمان زیادی می‌گذارد، به احتمال قوی کولر نیاز به شارژ گاز دارد.

اگر با یکی از موارد بالا و یا موارد دیگر که در این مقاله به آن ها اشاره نشد، در دستگاه خود با آن مواجه شدید می توانید با ثبت درخواست خود در سایت و یا تماس با مرکز از خدمات متخصصین و تکنسین های ما در کورنیدو بهره مند شوید.

مناطق تحت پوشش

تعمیرات کولر گازی اجنرال در مرکز تعمیرات کورنیدو به دلیل داشتن تکنسین های متعدد و با تجربه در سراسر تهران، این امکان را برای شما فراهم می آورد که در کوتاه ترین زمان ممکن و با هماهنگی های لازم، در محل شما حضور یابند و آماده ارائه خدمات به شما همشهریان عزیز باشد.

تلفن محدوده شمال: ۲۲۲۲۷۳۷۸ – ۲۲۱۱۱۱۵۹

تلفن محدوده غرب : ۴۴۴۵۴۱۰۰ -۴۴۴۸۹۳۹۶   

تلفن محدوده شرق: ۷۷۱۳۱۶۹۴

تلفن محدوده مرکزی : ۸۸۵۴۳۰۳۲

52 thoughts on “تعمیر کولر گازی اجنرال | اعزام فوری تکنسین + ضمانت

    • Kornido says:

      با سلام
      با مرکز تماس بگیرید و ادرس و مشخصات را بفرمایید تا برای شما ارسال شود.

    • Kornido says:

      با سلام
      ممکن است از بلوور فن دستگاه باشد و تا بازدید نشود مشخص نمی شود.

    • Kornido says:

      با سلام و عرض ادب
      بله دوست عزیز اموزشش داخل سایت هستش. ولی اکه این کار رو به یه تکنسین واگذار کنید از خطرهای احتمالیش جلوگیری میکنید.

  1. علی اصغری says:

    سلام ، کنترل کولر گازیمون کار میکنه اما حالت های مختلفش کار نمیکنه . عوض نمیشه . میشه بگید که مشکل از چیه ؟

  2. سعید اشرفی says:

    با سلام .ببخشید ما کولرمون رو که روشن میکنیم یه بوی خیلی بدی میده . شما میدونین چرا؟

    • Kornido says:

      با سلام
      کمپرسورهای آن ها متفاوت می باشند و در تولید سرما تفاوتی ندارند

  3. تهمینه سلامی says:

    سلام وقت بخیر ، وقت بخیر لوله های کولرگازیمون گرفته فکر کنم چون آب میده ، شما تعمیرات انجام میدید؟

  4. یونس علیانی says:

    سلام وقت بخیر کولرمون آب میده زیاد هی سطل میزاریم زیرش هی پر میشه خالی میکنیم میشه راهنمایی کنین مشکل کجاست؟

    • Kornido says:

      بهتر است محصولی که قصد خرید آن را دارید در سطح جهان و بازار ایران خوش نام باشد. البته این امر به تنهایی مهر تایید بر کیفیت کامل آن محصول نیست. کولر گازی انتخاب شده باید دارای خدمات پس از فروش پاسخگو و ترجیحاً شبانه‌روزی باشد. همچنین قیمت کالا با کیفیت کالا باید همخوانی لازم را داشته باشد. هنگام خرید توجه به این نکته که محصول مورد نظر ما چه میزان در به روز رسانی طرح و مدل وسیستم های جدید و کم مصرف موفق بوده است نیز لازم است.

    • Kornido says:

      با سلام کمپرسور از کار افتاده باشد،برد الکترونیکی دستگاه خراب شده باشد

  5. محسن سلمانی says:

    سلام وقتتون بخیر من یه سوالی داشتم علت این که بدنه کولر ما برق داره چیه؟

  6. ارتین نوری says:

    سلام خسته نباشید کولر ما مدام کار میکنه ولی اصلا سرما نداره علتش چیه؟

    • Kornido says:

      سلام
      موتور از فشار افتاده ویا گاز مبرد دستگاه کم است و یا خازن دستگاه سوخته است.

  7. مهتاب نادری says:

    سلام وقت بخیر
    اسپلیته الجی دارم کنترل فابریکیشو موجود دارین

  8. اسماعیل says:

    سلام خسته نباشید من فیلتر هوای کولر گازی اجنرال رو میخواستم چجوری باید ثبت درخواست کنم ؟

    • Kornido says:

      با عرض سلام احتمال دارد کولر شما نشتی گاز داشته باشد یا شارژ گاز آن تمام شده باشد. جهت برسی دقیق و اعزام کارشناس با مرکز تعمیرات کورنیدو تماس حاصل فرمایید.

  9. مهدیه کلهری says:

    سلام خسته نباشید من یه کولرگازی اجنرال دارم که جدیدا خنک نمی کنه و باد گرم می زنه دلیلش چیه میشه راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *