مقایسه ماشین‌های لباسشویی درب از جلو و درب از بالا

تفاوت بین ماشین‌های لباسشویی درب از جلو و درب از بالا بسیار زیاد است، از ظرفیت پرکردن آنها گرفته تا نوع مواد شوینده مورد استفاده در هر کدام. در اینجا‌، ما با دو متخصص ماشین لباسشویی صحبت کردیم تا بدانیم چه چیزی باعث تفاوت این دو نوع دستگاه می‌شود، در حالی که هر دو نوع ماشین لباسشویی کار یکسانی را انجام دهند.

تفاوتهایی که کمتر به چشم می‌آیند

لورا جانسون ، تحلیلگر بازخورد مشتریان در بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت لوازم خانگی LG ، می‌گوید گرچه تفاوت‌های آشکاری بین این دو مدل وجود دارد ( از جمله اینکه درب آنها از دو محل متفاوت باز می‌شود)، اما تفاوت‌های ساختاری آنها کمی جزئی‌تر و ظریف‌تر است. وی توضیح می دهد: “ماشین‌های لباسشویی درب از جلو از نیروی جاذبه برای ایجاد ضربه به لباس‌ها و چرخاندن آنها استفاده می كنند، در حالی که ماشین‌های لباسشویی درب از بالا از یک همزن یا پروانه برای جابجایی لباس‌ها و چرخاندن آنها برای تمیز كردن استفاده می كنند.”

کدام یک بهتر است؟

اگرچه مزایا و معایبی برای هر دو نوع ماشین لباسشویی وجود دارد ، اما تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک بهتر است به نیازهای خانواده شما برمی گردد. ماریکه واندر از کارکنان باشگاه مشتریان توضیح می دهد: “در ماشین های درب از جلو ممکن است لباس کوچک مانند جوراب گم شوند یا به سختی پیدا شوند. در مقابل، ماشین‌های لباسشویی درب از بالا برای خیساندن وسایل کثیف عالی هستند. بنابراین، اگر لباس‌های زیادی برای شستن دارید که نیاز به یک دوره خیساندن اضافی دارند، لباسشویی درب از بالا بسیار کمک کننده است.

با این حال ، اگر نگران کارایی ماشین لباسشویی خود هستید ، از مدل‌های درب از جلو انتخاب کنید. جانسون خاطرنشان می کند: جدا از مصرف انرژی و میزان آب كمتر در مقایسه با ماشین‌های درب از بالا، ماشین های درب از جلو در تمیز كردن و از بین بردن لكه‌ها هم بهتر عمل می كنند.  اما ابتدا این مورد را در نظر بگیرید: مدل‌های ماشین لباسشویی درب از بالا می‌توانند ارگونومیک‌تر باشند ، زیرا نقاط دسترسی برای اضافه کردن و خارج کردن لباس‌ها از بالا است پس نیازی به خم شدن ندارد و  برای افرادی که مشکلات کمردرد دارند مناسب است، در حالی که ماشین‌های درب از جلو نیاز بیشتری به خم شدن دارند. اگر کارآیی و عملکرد دستگاه را درنظر نگیریم، ماشین درب از جلو برای افرادی که دارای کمردرد و مشکلات حرکتی هستند، انتخاب مناسبی نیست.

زنگ‌ها و آلارم‌های ماشین لباسشویی درب از جلو

اگر به دنبال افزودن یک دستگاه الکترونیکی با تکنولوژی و هوشمندی بالا در منزلتان هستید، ممکن است ماشین های لباسشویی درب از جلو جذابیت بیشتری داشته باشند. چرا که این ماشین‌ها برای بسیاری از مواردی آلودگی که در البسه وجود دارد، دارای زنگ‌ها و آلارم‌های خاص هستند. لورا جانسون خاطرنشان می کند که ماشین های لباسشویی درب از جلوLG  مجهز به AI Direct Drive هستند که با استفاده از هوش مصنوعی سطح خاک و نوع پارچه را در هر بار حس می کند تا یک چرخه شستشوی سفارشی متناسب با آن ایجاد کند که به طور موثرتری لباس‌ها را تمیز بشوید. ماشین‌های درب از بالا معمولاً این سطح از هوشمندی را ندارند.

مقایسه فضای موردنیاز دو نوع ماشین لباسشویی

در نهایت، بزرگترین تفاوت بین این دو نوع ماشین لباسشویی در میزان فضای اشغال شده توسط آنهاست. اگر لباسشویی درب از بالا دارید شما همیشه باید فضای اضافی برای خشک کن لباسها را درنظر بگیرید (مگر اینکه مدل هیبریدی را انتخاب کنید).

درصورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد طبیعی ماشین لباسشویی حتما با یک متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید. ما در شرکت کورنیدو با داشتن متخصصان و تکنسین های مجرب و با سابقه ی کاری بالا در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی انواع برندها از جمله بوش ، سامسونگ ، ال جی ، ایندزیت ، اسنوا ، میدیا ، میله و … در خدمت شما هستیم. با شماره تماس 88543032-021 تماس بگیرید و در خواست تعمیر دستگاه خود را ثبت کنید .

ثبت درخواست تعمیرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما