ظروف قابل استفاده در مایکروفر

ظروف قابل استفاده در مایکروفر

( اختصاصی از کورنیدو )

دسترسی و راحتی کار با مایکروفر، آن را به دستگاهی محبوب برای پخت و پز و گرم کردن غذا در سریع ترین زمان ممکن تبدیل کرده است.

از مایکروفر می توان در محل کار، خانه، مدرسه، دانشگاه و یا یک هتل نیز استفاده کرد. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم آموزش های لازم درباره ی ظروفی که قابل استفاده در مایکروفر می باشند را به شما توضیح دهیم.

بسیاری از ظروف برای استفاده در مایکروفر ایمن نیستند. معمولا سازندگان و کارخانه ها بر روی ظروفی که قابل استفاده در مایکروفر می باشند برچسب ایمنی میزنند و ظروفی که این برچسب را ندارند به هیچ وجه قابل استفاده در مایکروویو نمی باشند.

ظروف شیشه ای،  سرامیک و یا ظروف پلاستیکی که روی آن ها برچسب ایمن در ماکروفر (Microwave Safe) خورده است، ظروف مناسبی برای گرم کردن غذا می باشند. به هیچ وجه از ظروف شیشه ای یا سرامیکی که دارای یک لبه فلزی هستند استفاده نکنید.

اگر شما برچسبی که در بالا اشاره شد روی ظروف خود پیدا نکردید می توانید از شیوه های زیر متوجه شوید که ظروف شما مناسب یا نامناسب می باشند.

1 –  ظرفی را که می خواهید تست کنید خالی درون مایکروفر قرار دهید.

2 – ظرف دوم را با یک فنجان آب شیر درون مایکروویو قرار دهید.

3 – به مدت یک دقیقه ظرف را در دمای بالا قرار دهید  و سپس با دقت دمای ظروف خالی را تست کنید.

اگر ظرف پس از بیرون آوردن گرم نشده بود یعنی اینکه این ظرف کاملا مناسب برای پخت و پز در ماکروفر می باشد. اگر کمی گرم شده بود یعنی ظرفی است که فقط برای گرم کردن غذا مناسب می باشد، و اگر ظرف داغ بود اصلا برای مایکروفر مناسب نمی باشد و نباید استفاده شود.

موادی که داخل ظروف یک بار مصرف هستند را از داخل ظروفشان بیرون بیاورید و جداگانه گرم کنید. این ظروف دارای مواد شیمیایی پلی استر می باشند که بر اثر گرم شدن به داخل غذا نفوذ کرده  و باعث سرطان می شوند.

مایکروویوها روش پخت و پز سریع و راحت را ارائه می دهند و در صورتی غذای تهیه شده در آنها سالم می باشد که ظروف استفاده شده برای طبخ غذا ایمن و مناسب باشند.  

کاربران مایکروویو باید از دمای مطمئن برای گرم کردن دوباره غذا استفاده نمایند تا از رشد باکتری های روی غذا در داخل مایکروویو جلوگیری به عمل آید.

 

One thought on “ظروف قابل استفاده در مایکروفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما