چرا داکت اسپلیت و کولرگازی سر و صداهای زیادی دارد | قسمت دوم

سروصدای زیاد کولرگازی

سر و صداهای زیاد داکت اسپلیت و کولرگازی

کولرهای گازی امروز کم‌صداتر و آرام تر از همیشه هستند و ما می خواهیم مطمئن شویم که کولر شما همین طور باقی می ماند. کولرهای گازی و داکت اسپلیت هم مانند سایر لوازم برقی خانگی در گذر زمان، استفاده نادرست، نوسانات برق یا هر دلیل دیگری ممکن است در عملکرد طبیعی‌شان اختلال ایجاد شود. کولرهایی با بازده بالا از فناوری کاهش صدا و کمپرسورهای دو مرحله ای (سرعت متغیر) استفاده می کنند تا سطح صدا را زیر 55 دسی بل نگه دارند. بنابراین اگر هنگام کار عادی کولر صداهای غیرمعمولی از کولر گازی خود می شنوید، ساده از کنار آنها عبور نکنید، زیرا این می تواند نشانه نیاز به تعمیر یا ارتقا دستگاه باشد. نادیده گرفتن صداهای غیرعادی کولر می تواند مسائل جزئی را به مشکلاتی باهزینه‌های زیاد تبدیل کند. هرچه زودتر بتوانید علت نویز را تشخیص دهید و مشکلات کولر خود را برطرف کنید، بهتر است. در این مقاله از کورنیدو سر و صداهای زیاد داکت اسپلیت و کولرگازی بررسی میکنیم. با ما همراه باشید و در صورت نیاز به تعمیرات کولرگازی و داکت اسپلیت خود با ما تماس (02188543032) بگیرید.

5- صدای جیر جیر کردن

ممکن است صداهای دمنده و فن مانند جیر جیر ، جیغ و جغجغه از طریق سیستم کانال کولر منتقل شود. موتورهای بیرونی فن و موتورهای دمنده داخلی هنگام خراب شدن با صدای بلند فریاد می کشند و صدایی شبیه جیرجیر دارند. چرخ سوپاپ و محفظه نیز اگر به درستی عمل نکنند صدا خواهند داد. برای برخی از قطعات دستگاه، این صدا هنگام راه اندازی طبیعی است. پس سعی کنید صداهای غیرطبیعی را از صداهای معمولی دستگاه تشخیص دهید و در صورت لزوم برای تعمیرات اقدام کنید.

6-صدای زمزمه کردن

صدای زمزمه کردن دستگاه به طور کلی جدی نیست، اما باز هم نشان می دهد که چیزی در کولر گازی شما درست کار نمیکند. قطعات شل شده و لوله‌های مبرد می توانند باعث لرزش کولر شوند و در صورت عدم کنترل آنهاآاا، می توانند منجر به یک مسئله تعمیر و نگهداری جدی تری شوند. بعضی اوقات صدای همهمه یا وزوز به مشکلات الکتریکی دستگاه اشاره دارد. اگر کمپرسور خاموش شود و کار نکند، ممکن است مشکلی در موتور وجود داشته باشد ، البته ناگفته نماند که سیم کشی شل نیز باعث ایجاد این صدا می شود.

صداهای غیرعادی کولرگازی و داکت

7- صدای تلق تلق کردن

صدای تلق تلق کردن می تواند بدین معنی باشد که دستگاه  شما در حال خراب شدن است و برخی از قطعات آن شل شده اند، علت دیگر میتواند مسدود بودن قسمتی از دستگاه باشد. همچنین قطعات الکترونیکی دستگاه می توانند صدای تلق تلق ایجاد کنند، که در صورت عدم توجه  و رسیدگی به موقع ممکن است  به سایر قطعات از جمله کمپرسور آسیب برسانند. علت دیگر می تواند فن باشد که هنگام شل شدن صدای تلق تلق می‌دهد. در اولین قدم توصیه میشود که پیچ ها یا مهره های دستگاه را بررسی کنید، سیم پیچ های کندانسور را تمیز کرده و فیلتر هوای داخلی دستگاه را تعویض کنید.

8-صدای جیغ مانند

اگر صدای سوت یا جیغ بلند را شنیدید، کولر را خاموش کنید و بلافاصله با یک متخصص تماس بگیرید. به احتمال زیاد علت آن نشت مبرد است که نه تنها به تهویه هوا آسیب می زند بلکه می تواند سلامت خانواده را نیز تهدید کند. صدای جیغ ممکن است نشان دهنده فشار داخلی زیاد درون کمپرسور دستگاه شما باشد که بسیار خطرناک است. اگر کولر گازی خود به خود خاموش شد، وحشت نکنید. این را یک اتفاق خوب بدانید چرا که یک سنسور وظیفه خود را انجام می دهد تا این اتفاق بیفتد و شما را از یک موقعیت بالقوه خطرناک محافظت کند.

درصورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد طبیعی دستگاه کولرگازی یا داکت اسپلیت حتما با یک متخصص تعمیرات کولرگازی و داکت اسپلیت تماس بگیرید. ما در شرکت کورنیدو با داشتن متخصصان و تکنسین های مجرب و با سابقه ی کاری بالا در زمینه تعمیرات کولرگازی و داکت اسپلیت انواع برندها از جمله جنرال ، سامسونگ ، ال جی ، اجنرال، توشیبا و … در خدمت شما هستیم. با شماره تماس 88543032-021 تماس بگیرید و در خواست تعمیر دستگاه خود را ثبت کنید .

قسمت اول مقاله
ثبت درخواست تعمیرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما